utseendefikserte drømmer

I natt drømte jeg at jeg hadde forandret på hele ansiktet, og er var såå fornøyd. Litt rart, er det ikke? Å drømme at jeg har operert meg selv, og når jeg våkner blir jeg skuffet for at det hele bare var en drøm.

Jeg er ikke egentlig ufornøyd med utseendet mitt, men alt det perfekte har vel gått meg litt på hodet. Jeg vil ha fillers i kinnbeina, større lepper, mindre nese, nye tenner, lengre øyenvipper og større pupper. Det ble en del, det! Jeg hadde aldri tenkt på å forandre på noe annet enn bare puppene før, men etter å ha sett alle de nærmest perfekte menneskene på instagram (og ellers), så har jeg forandret tankegang. Desverre. Det er blitt så normalt å fikse på seg.

Aller mest vil jeg ha silikon. Om du har lest bloggen min en god stund, så husker du kanskje at jeg skrev et innlegg om at jeg holdt på å spare til det. Og jeg var på god vei, i januar for to år siden hadde jeg 29.000,- på sparekontoen, og jeg manglet bare noen tusenlapper til jeg kunne ta det. Men så var jeg en del borte, hos kjæresten og måtte kjøpe mat selv, og etterhvert flyttet jeg for meg selv. Hadde ikke verdens beste økonomi, så jeg brukte en del av sparepengene til mat osv. Til slutt hadde jeg bare 10.000kr igjen på sparekontoen og da tenkte jeg bare fuckit, og tok en tattovering på låret som jeg hadde ønsket meg lenge. Vips, alle sparepengene borte.

Da tenker jeg at jeg ikke hadde SÅ stort behov for silikon allikevel, når jeg ikke prioriterte det. Men nå i dag angrer jeg som faen på at jeg brukte opp pengene på andre ting. Jeg misliker fortsatt puppene mine, om ikke mer. De er ALT for små! Det er ikke noen vits i å bruke push-up engang, for det er ingenting å pushe opp, lol. Jeg klarer allikevel å akseptere dem, men til en viss grad. Ser uansett ikke noen grunn til å la de være slik de er, jeg er jo ikke fornøyd. Det irrierer meg. Nå skal jeg begynne å spare igjen, slik at jeg kan ta silikon senere, og bli fornøyd. Og når jeg har gjort det, skal jeg love meg selv å aldri fikse på noe igjen. Bare leppene kanskje, for å få litt finere form på de. Men ikke mer enn det, that’s it. 

Det høres kanskje dumt ut. Men det er et sykt kroppspress i disse dager, og i hvert fall for jenter. Jeg forstår at mange fikser på utseendet, og for min del er det helt greit. Om en person har et kjempe kompleks, og aldri greier å bli fornøyd, så mener jeg det er helt greit å fikse på det. Det mener jeg, men gjør det med måte! Det er så absolutt ikke pent med sprengfylte pupper og lepper, eller botox og alt man spruter inn i trynet for den del. Ikke pent med for mye! Det er nok veldig lett å bli litt ”blind” der.

Hva mener du? OK eller ikke OK å fikse på det man er ufornøyd med?


2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg