everyday makeup

Hei dere! Nå tenkte jeg å vise hvilken sminke jeg bruker til hverdags! Jeg lagde et likt innlegg for et par år siden, og siden den gang har jeg fått noen nye favoritter når det kommer til sminke. Så jeg tenkte å vise dere, her er alle produktene jeg bruker ↓

Skal fortelle litt om hvert produkt under bildene!

Først begynner jeg alltid med en hudkrem før jeg påfører sminken. Akkurat nå bruker jeg denne fra merket Sans Soucis, som man får kjøpt på bl.a Cubus. Helt grei! I tillegg bruker jeg denne hudrenseren fra samme merke når jeg skal rense ansiktet.

Når jeg har påført hudkremen og latt den fått tørke inn litt, så påfører jeg en primer fra Makeup Mekka. Jeg har også en primer fra MAC, så jeg bytter litt på å bruke de. Så bruker jeg concealern fra Isadora, som man får kjøpt på Cubus. Denne bruker jeg under øynene og på nesen, og på plasser der jeg er litt rød i huden. Synes denne funker helt greit, den dekker røde områder bra! Etter det tar jeg på pudderet, som også er fra Isadora. Jeg liker ikke å bruke foundation siden jeg føler huden blir så fet, så derfor bruker jeg alltid dette pudderet istedet. Synes det funker kjempebra, og dette pudderet fører jeg over hele ansiktet med svampen som hører med.

Om jeg orker, så bruker jeg dette contour kitet for å markere ansiktet litt mer. Er ikke så ofte jeg bruker det, men som sagt, når jeg gidder. Da påfører jeg den lyseste fargen under øynene, den brune helt øverst på pannen og den mørkeste på kinnbeina. Etterpå bruker jeg en svamp for å jevne det ut. Når jeg contour’er ansiktet gjør jeg det selvfølgelig før jeg påfører pudderet over. Kosten og kitet er fra Makeup Mekka.

Bronzer og highlighter, de her to elsker jeg! De er fra coverbrands og er mine nye favoritter. Bronzeren bruker jeg for å markere kinnbeina, den gir en så fin brunfarge! Highlighteren bruker jeg under øyenbrynene, og over kinnbeina for å gi mer glød. Elskerrr den!♥ Begge anbefales, alt for dyr er de heller ikke.

Mascara, eyeliner og våt eyeliner fra Cubus. Denne mascaraen er såå bra! Tidligere var favoritten en mascara fra Lancome, men ettersom denne fra Cubus er mye billigere (og faktisk bedre) så har denne blitt min nye favoritt. Først påfører man en hvit (den det står 1 på) mascara, og etterpå den vanlige. Øyenvippene blir kjempelange og fine, elsker den! Under øynen bruker jeg en lys eyeliner siden jeg synes det er finest, og en svart våt eyeliner over øynene. Ikke alltid jeg bruker eyeliner over, bare av og til.

The Nudes palette fra Cubus, denne er så fiin! Kostene er også fra Cubus, unntatt den brune, den fikk jeg i gave engang. Jeg er utrolig dårlig til å legge øyenskygge, så jeg må øve meg litt der. Men disse kostene er utrolig gode, så det hjelper litt. Jeg bruker egentlig ikke øyenskygge til hverdags, bare av og til. Det er jo veldig fint, da!

Brynsgele og brynpalette fra Cubus. Jeg har mest lyst til å kjøpe brynsprodukter fra Million dollar brows, men denne paletten funker den også. Jeg liker ikke kosten som er med i paletten, så jeg bruker en jeg har selv. Den er veldig skitten og gammel, så jeg burde vel egentlig investere i en ny. Jeg kjøpte en brynspenn fra Cubus for en stund siden også, men gud så dårlig! Alle brynspennene fra Cubus (og sikkert H&M) er aaalt for ”harde”. Liksom streken bli sånn tjukk, og da ser ikke brynene særlig pene ut etterpå. Vil nok tro produktene fra Million dollar brows er mye bedre, men enn så lenge får dette holde. 

Dette var min hverdagssminke! Jeg sminker meg egentlig ikke så veldig annerledes til fest, men da bruker jeg heller foundation (fra MAC) med et settingpowder fra Makeup Mekka over. For en stund siden kjøpte jeg servietter fra Makeup Mekka som skal fjerne oljete hud, og de funker kjempebra. De er et must om jeg har på foundation! Noen av produktene over du også bruker? 🙂

1 kommentar

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg