jeg skjemmes over dere

I det siste er det blitt mye snakk om bloggere i media. Og spesielt om Sophie Elise, som mange sikkert har lagt merke til. I går kom jeg over DETTE innlegget, skrevet av Anki Gerhardsen (som jeg aldri har hørt om før). Jeg forstår at innlegget er ment som kritikk, men jeg føler det er noe helt annet. Mye av det som blir skrevet her, blir helt feil, mener i hvert fall jeg. Jeg hadde også, akkurat som Sophie Elise, blitt lei meg om noen skrev et innlegg som dette om meg.

Nå var det ikke egentlig akkurat dette innlegget jeg tenkte å skrive om. Men om alle dem som dømmer henne utifra utseendet. Jeg føler på en måte jeg ”kjenner” Sophie litt, i og med at jeg har lest bloggen hennes fast i fire år. Dermed får jeg litt lyst til å forsvare henne. Hun engasjerer seg i mye som er viktig, som f.eks dyrevern. Og masse, masse annet. Hun mener mye bra, og hun er en veldig snill og omtenksom person som bryr seg veldig mye om andre. Allikevel fokuserer nesten alle på det ytre. Utseendet hennes. At hun har fikset litt på kroppen/ansiktet sitt. Veldig synd, da hun er så MYE mer enn bare kropp og et ansikt. Og sminke og extensions og blablabla. 

Jeg vet at sånne overfladiske ting kan påvirke andre jenter negativt. Men altså, skal hun la være å fikse på det hun er ufornøyd med, bare fordi hun er en offentlig person? Om hun vil gjøre det for å føle seg bedre med det ytre, så la hun da for faen gjøre det, uten at dere idiothoder skal dømme og begynne å kalle henne for et dårlig forbilde. For hvis noen har fikset på seg, så er det helt OK å kalle noen plastikk, dum og for et dårlig forbilde, ikke sant? Nei. Hvorfor legge seg opp i sånne ting som ikke angår deg uansett. Og hvis jenter får et forvrengt syn på hvordan man skal se ut, så er det deres problem. Om de ikke tåler at andre fikser på ting, så må de heller ta et tak i seg selv. Og ikke skylde på Sophie Elise, eller noen andre for den del. For det er ikke bare Sophie som har fikset på seg, det finnes da så maaange fler! Både gutter og jenter. Jeg har også lyst til å fikse på et par ting ved meg selv, men det er da ikke fordi Sophie, eller noen annen kjendis har gjort det? Og om noen velger å operere seg bare fordi noen andre har det, så er det jammen meg de det er noe ruskende galt med. Man kan ikke peke fingre på dem som har gjort noe med seg selv utseendemessig, og si at ”EY, det er din feil at jeg har dårlig selvtillit, fordi du har operert puppene dine/nesa di/whatever, og nå må jeg gjøre det samme”.

Som sagt, hun har så mye mer å by på enn bare det. Jeg kjenner meg ofte igjen i Sophie. Jeg liker at hun ikke bare skriver om ting som er fint og flott, men også skriver når hun føler seg nedfor. Jeg kjenner meg ofte igjen i tekstene hennes, det er fint å føle at jeg ikke er alene om enkelte ting.

 Når jeg ser ting som er blitt skrevet om henne på nettet, leser jeg alltid kommentarene folk har skrevet. Og der ser jeg alt fra gamle menn til mammaer (om det er via facebook det er blitt skrevet så ser man jo navnene på de som har kommentert) som skriver direkte stygge ting om henne. Noen er tvers gjennom onde. GUD som jeg skjemmes! Sitte der bak skjermen og skrive dritt til en ung jente på 20 år, flaut. Har de ikke viktigere ting å ta seg til, liksom? Hadde bestefaren min skrevet stygge ting om en 20 år gammel jente, ja da hadde jeg dødd av flause.

Jeg ser at mange av mine facebook-venner har delt innlegget Anki har skrevet, og jeg lurer litt på hvorfor, hva de tenker. Jeg tviler på at de leser bloggen til Sophie, og dermed ikke ser hvordan hun egentlig er som person. Hvordan hun skriver, og hva hun skriver om. De bare dømmer henne etter utseendet, de og. For hun har jo fikset på seg, de ser på henne som ei dum jåledukke og ikke noe annet. Jeg VET at hun er mer enn det, så fuck dere. 

PEACE. Ikke diss forbildet mitt, OK?<3 Haha, jeg bare tuller. Men jeg har virkelig sansen for denne dama, og det tror jeg mange andre ville fått og. Om de bare gadd å gi henne en sjangse og så hvor god hun faktisk er som person!

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg