noen ting som irriterer meg på shopping

Heisann! I går var jeg i Trondheim med en kompis, veldig koselig! Det var i hovedsak han som skulle dit for å handle noen julegaver, og jeg fikk penger i går, så da ble jeg bare med. Det er jo så fint i Trondheim før jul! Det ble litt handling på meg også, selv om jeg ikke skulle bruke så mye penger. Handlet to julegaver, og en bukse, genser og en body til meg selv. Kan vise innkjøpene til meg selv senere. Vi spiste på Friday’s, maten der er såå god! Jeg bestilte som vanlig spareribs, hehe. 

Over til overskriften. Det er noen ting som irriterer meg når jeg er på shopping:

1. Når alle størrelsene mine er utsolgt, og det er bare M, L og XL igjen. Fant f.eks en kjempefin genser og t-skjorte på Urban i går, men begge størrelsene mine (XS) var utsolgt seff. De minste størrelsene forsvinner raskt tydeligvis.

2. Når jeg skal prøve noe, liker jeg best at det er en dør i prøverommene, og ikke sånn gardingreie. Det er ikke på alle butikkene de har dører, men gardin. De gardinene irriterer meg, fordi det går ALDRI ann å lukke de helt, så blir det en liten åpning midt på eller på sidene. Da kan jo alle se rett inn, yey<3  Så da må jeg holde i garninen mens jeg prøver, og det er jo ikke akkurat så enkelt. 

3. Masete butikkarbeidere. Jeg liker å være i fred når jeg er i en butikk, og liker ikke når de som jobber der skal begynne å småprate med meg eller fortelle meg hva som er nytt og blabla. Det skjer heldigvis veldig sjeldent, men på Carlings er det ofte sånn. Vet det er flere som er enig med meg der. 

Du går inn i butikken: ”Hei, trenger du hjelp?” 
Du prøver noe: ”Hvordan går det, skal jeg hente noe til deg?”
Du går ut av prøverommet: ”Hvordan ble buksa?” 

Så må jeg begynne å forklare at det jeg prøvde ikke passet, og da begynner de å finne noe annet som kan passe meg. Nei, la meg være i fred! Når jeg sier jeg ikke trenger hjelp, så trenger jeg ikke hjelp. Og om jeg trenger hjelp, så spør jeg. Noen ganger orker jeg faktisk ikke å gå innom Carlings hvis jeg ser at det ikke er noen andre kunder der, fordi jeg orker ikke det der. Forstår at de som jobber der bare prøver å være hyggelig og hjelpsom, og det er de virkelig! Men jeg synes at hvis en person sier man ikke trenger hjelp, så kan de høre på det. Ikke alle liker ”innpåslitende” butikkarbeidere.

4. Når jeg ikke finner det jeg skal ha i en butikk, så går jeg og spør de som jobber der om de har det jeg leter etter. Så forklarer de at de ikke har det eller at det er utsolgt. Okei greit. Etterpå sier de ”men vi har sånn, sånn og sånn”. Okei, jeg skal ikke ha sånn, sånn og sånn! Jeg skal ha det jeg leter etter! 

Jeg var inne på en klesbutikk og spurte etter en genser jeg letet etter, og de hadde den ikke. Så begynte hun dama å vise meg t-skjorter istedet. ÅH, det var da ikke t-skjorter jeg letet etter?! Haha, jeg høres sikkert ut som verdens sureste kunde nå. Her forstår jeg at de bare prøver å selge, men jeg synes det er litt irriterende uansett. Når folk leter etter en spesiell ting, så er det som regel bare det de skal ha også, og ikke andre ting.

Noe du er enig i?


0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg