Dag 3 – mine frykter

Dag 3 – Mine frykter

Mine frykter ja. Tar bare med det som jeg frykter aller mest. Jeg drømmer veldig ofte, eller har mareritt, om ting jeg er kjemperedd for at skal skje. Så jeg lister de opp under her!

– I det siste har jeg drømt 2-3 ganger at jeg har blitt jagd av en leopard. I natt drømte jeg at jeg var ute en plass jeg aldri har vært før, og plutselig dukket det opp en leopard rett foran meg. Det var tilfeldigvis et hus 1 meter bak meg, så jeg løp inn døra og lukket den. Leoparden prøvde å åpne døra (lol!) for å komme seg inn. Mer enn det husker jeg ikke, men ble sikkert spist opp haha. Jeg har hatt flere lignende drømmer om at svære dyr kommer og prøver å drepe meg. Så en av mine største frykter er vel at jeg skal bli drept av et dyr. Nå finnes det jo ikke leoparder i Norge da, men bjørner finnes det jo. De er jo livsfarlige de og! Fy faen, hva om jeg hadde vært på skogtur, også hadde jeg møtt på en bjørn. Jeg hadde garantert svimt av av skrekk.

– En annen ting jeg ofte har mareritt om, og som jeg også er redd for til vanlig, er at jorda skal gå under. Altså imens jeg enda lever. Hva om vi plutselig hadde fått beskjed på nyhetene om at en svær meteoritt var på vei mot jorda?! Og at vi alle bare hadde hatt en dag eller noe igjen å leve. Nei huff, så sykt skummelt. Skremmer meg selv, haha.

– Å bli kidnappet er noe jeg er veldig redd for. Når jeg går alene ute om kveldene bruker jeg å se bak meg flere ganger. Og hvis jeg ser noen bak meg, begynner jeg automatisk å gå raskere. Husker dere hun jenta som ble kidnappet, og var borte i 18 år? Jeg tror det var så lenge. Husker ikke helt hva som hadde skjedd, men hun hadde ihvertfall blitt holdt til fange, og greide å komme seg løs til slutt. Husker jeg så det på nyhetene, og alle var helt gale og skulle ta bilder da hun var på et intervju. Tenk så fælt det må være å bli kidnappet og holdt til fange så lenge!

– Å føde. Jeg har seriøst fødeangst allerede, og jeg er ikke gravid engang. Kommer sikkert ikke til å bli det før om noen år heller. Å føde er også jeg ofte har mareritt om. Nei men herregud, for en sinnsyk smerte det må være! Jeg gruer meg ikke mest til selve fødselen, altså når jeg skal presse ungen ut, men tiden før det. Alle riene jeg må igjennom, og som kan vare i over et døgn. 

Det var noen ting jeg frykter. Er nok masse mer og, men skriver ikke ned mer nå. Andre ting jeg er redd for er jo at jeg skal miste noen jeg er glad i. Men det er vel alle.

Hva er du redd for?


0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg