Dag 26 – Min favoritt oppskrift

Dag 26 – Min favoritt oppskrift

Haha, her har jeg ikke peiling. Jeg kan ikke å lage noe fancy mat, og har ingen fancy oppskrifter å dele. Men noen enkle oppskrifter kan jeg vel dele, da.

Wok:

– 1 pakke strimlet biffkjøtt
– 1 pakke fryste wok grønnsaker
– 2 pakker teriyakisaus (sånn i små pakker, fås kjøpt på bl.a kiwi) Det holder egentlig med 1 pakke, men synes det blir mye bedre smak med 2.
– Nanbrød
– Woknudler

Slik gjør du:

Sett på ovnen på 180 grader. Start med å steke kjøttet og kok nudlene. Legg kjøttet på et fat når det er ferdig. Så begynner du å steke grønnsakene til de er ferdigstekt. Så har du oppi nudlene og kjøttet sammen med grønnsakene, nå tar du også oppi sausen. La det steke litt. Sett nanbrødene i ovnen, de skal bare være inni i 2-3 minutter. Ferdig, woyla!


En annen ting jeg vil tipse om, er hvordan man lager driiitgod brokkoli!
Slik gjør du:

Skjær brokkolien i passe store biter, og stek. I mens den steker har du oppi litt pepper, salt, litt sukker og soyasaus. Ikke ha oppi alt for mye soyasaus, da blir ikke smaken så god. La det steke sammen litt, og så er det ferdig. Synes det er sååå godt tilbehør til f.eks biff!

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg