var alt bedre før?

Jeg får ikke sove, så da ligger jeg her å tenker da. Var alt bedre før? Jeg tenker ikke på livet generelt, men alt annet. Ta musikken som et eksempel. Før var musikken bedre. Det var Bon Jovi og Michael Jackson. Musikk som var ekte, musikk laget av instrumenter. Nå er det Justin Bieber som er the thing. Ikke misforstå, han er flink han og, men kan ikke sammenlignes med stjernene fra før i tiden. Allikevel hører jeg mer på Justin Bieber. Rart det der.

Og så har vi barnetv’en. Før var det barnetv klokka 18 på NRK1. Det var noe vi fleste unger på den tida gleda oss til. Da var det vår tur til å se på TV, og barnetv’en varte vel i en halvtime om jeg ikke husker helt feil. Da barnetv’en var over, gikk vi tilbake til det vi holdt på med før den begynte. Enten det var å bygge lego, eller leke gjemsel ute med venner. Nå i dag er det barnetv døgnet rundt. Det finnes utallige kanaler for barn, med all slags barnetv for unger i alle aldre. Unger har liksom ingenting å glede seg til lenger. De kan jo se på barnetv dagen lang.

Når det kommer til film – jeg synes at filmene virket mer ekte før. Det finnes myye bra i dag også selvfølgelig! Men jeg synes mye av det som blir laget kan bli litt ”for bra”, om dere skjønner? Kvaliteten blir overdrevent bra, jeg vet ikke helt hvordan jeg skal forklare det. Og tegnefilmene. Alle har vel sett Løvenes Konge? Det er den eneste tegnefilmen jeg synes er bra, og den ble laget for over 20 år siden. Etter det har det ikke blitt laget noe som er så bra som den filmen. Alt annet er bare dritt, haha. 

Det er så mye jeg kan ta som eksempler, men jeg orker ikke ta med alt jeg tenker på. Hva skjedde? Og hva skjedde med oss mennesker? Nå sitter alle å trykker og glor ned i hver sin skjerm. Før i tiden dro folk på besøk til hverandre, når som helst. Nå sitter alle bare hjemme og chatter sammen, virker det som. Det blir jo ikke det samme.

Vet ikke heelt hvor jeg vil med dette innlegget. Var bare noen tanker jeg hadde i hodet. Aja, ting forandres, I guess.

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg