min mening om abort

Kom over et innlegg på blogg.no som handlet om abort. Hun jenta hadde skrevet et åpent innlegg om at hun hadde gjort en abort tidligere, og fikk masse hat på grunn av det i kommentarfeltet. ”Barnemorder” og ”er du moden nok til å ha sex, bør du være moden nok til å få unger” var noen av kommentarene.

Idioter, tenker jeg. Jeg er så uenig som det går ann å bli. Man er ingen barnemorder om man velger å ta en abort. Og man kan så absolutt være moden nok til å ha sex, men det betyr ikke at man nødvendigvis er moden nok, eller har lyst til å få barn. Jeg synes abort er en bra mulighet vi kvinner har, i tillegg til at det er gratis her i Norge. Er man så uheldig å bli gravid når man ikke føler seg klar, så er det fint at vi kvinner kan bestemme selv og gjøre noe med det. Det er IKKE greit at andre skal gi de som tar abort dårlig samvittighet på grunn av valget sitt. Man skal få bestemme selv over egen kropp, og det gjelder jo ikke noen andre uansett. Greit nok, mange har forskjellig syn på abort, men hold det negative for deg selv. 

Jeg har selv tatt en abort for 5 år siden, og kunne ikke vært mer fornøyd med valget mitt. Jeg hadde, og har enda ikke lyst på barn. Ikke enda. For min del gikk det helt greit, og følte ingenting emosjonelt rundt det. Var bare glad da jeg var ferdig. Vondt var det heller ikke, ble bare litt kvalm først, og ble ganske sliten i kroppen. Var på sykehuset i over 10 timer, så det tok jo sin tid. Dagene etterpå var ikke like enkel. Fyren jeg var gravid med gikk rundt å fortalte til alle om aborten min, ruset seg i tillegg og ga egentlig rett og slett faen. Forbanna idiot. Jeg fikk noe som føltes ut som rier en natt, og ble kjørt til sykehuset. Ingen visste helt hva det var som feilet meg, men de trodde det var en reaksjon kroppen min fikk etter aborten. Det kan skje alle, så husk prevensjon! 

Men ja, jeg har ingenting imot abort. Skjønner meg ikke helt på de som har det. Ihvertfall, la nå de som ikke er imot det, få være i fred! For noen er en abort en stor påkjenning psykisk, så hold det negative for deg selv. 

 På de her bildene var jeg faktisk gravid. Man kunne lett se det på puppene, hehe. Savner hvor store de var! Foressten, det jeg har på haka er en bandasje. Besvimte på sykehuset, så jeg måtte sy. Haha, herregud så flaut det var. Det var ikke den dagen jeg tok abort jeg besvimte da, men noen dager før. Hadde spist lite den dagen, så det var nok derfor jeg svimte av.

Hva mener du om abort?

1 kommentar
    1. Jeg har ikke noe imot abort om det gjøres av riktige grunner 🙂 Vi er heldige som har muligheten til å ta abort i Norge. Men, personlig kunne jeg ikke ha gjort det.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg