det er ikke ulovlig å ha katten ute

Jeg så en statusoppdatering på facebook tidligere, det var ei som var svært ufornøyd med at en katt hadde vært å gjort fra seg oppi blomsterbedet hennes. Jeg kan forstå at det er litt irriterende at det kommer en katt og driter oppi bedet, men faktisk så er det ikke så mye å gjøre med saken. Det finnes noe for å spraye oppi bedet for å holde dyr unna (ufarlig) eller man kan spyle vann på katten dersom den kommer i hagen igjen, da vil den nok holde seg unna etterhvert. 

Jeg har hørt mange historier om sure naboer som hater katter, og som mener naboene bør følge med hvor katten går. Skal man liksom gå ute og følge etter katten hver gang den er ute da eller? Det går jo ikke. Katter en både inne og utedyr, og det er ikke ulovlig å ha katten fri ute. Hunder derimot, da blir det selvfølgelig noe annet, men katter, det må man bare finne seg i! Noen mennesker er så ekstremt pripne og tåler ingenting. Er katter et så jævla stort problem for deg, så får du heller flytte på fjellet. Det å stå og kjefte på naboer (enten det er på facebook eller irl) for at katten er i deres hage, blir for meg helt latterlig. Skrem bort katten da, og som jeg sa, spyl vann på den og den vil mest sansynlig holde seg unna. Og om du velger å se på dette som et problem, så har du tydeligvis svært lite å bekymre deg over og kan likeså greit holde munn. Yep! Hjelper sikkert lite at jeg sitter her å ”kjefter”, haha. Men blir så irritert av enkelte mennesker!

Her hos mamma har vi nettopp grillet. Det var godt med årets første grillmat! Det var litt for kaldt til å sitte ute, litt synd. Er veldig overskyet i dag, og har regnet bittelitt nå og da. Så da får man tilbringe søndagen inne. Minner meg ikke på søndag! Føles som en helt vanlig ukedag, men det har vel noe med at jeg ikke var ute å festet i går. Jeg hadde glemt å kjøpe alkohol før helligdagene kom, haha, men hadde ikke så lyst til å drikke uansett. Da jeg kom til mamma fikk jeg feriegave fordi hun har vært i Danmark, og gaven var vodka. Haha! Jaja, sparer den til en annen helg.

Blææh. Nå begynner småkrypene å dukke frem igjen, spesielt edderkopper. Er spindelvev overalt på verandaen. Jeg får helt noia når jeg går ut på verandaen, og må se over alt rundt meg slik at jeg ikke går inni noe vev. Her hos mamma bruker det å være en svææær edderkopp om sommeren der jeg tok bildet. De er virkelig de ekleste krypene som fins! 
 

Aja. Nå skal jeg spise litt melon, det er jo så godt! Så får dere ha en fin søndag videre. 🙂

Snipp har kjøpt seg caps. Playcat, haha.. Husker jeg kjøpte den stygge capsen på martnan en gang i tiden. Håper jeg aldri brukte den.

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg