før jeg hadde facebook

Jeg mener jeg laget meg facebook i 2007, altså når jeg var 14 år. Jeg brukte sjeldent facebooken de første to årene, da var det andre sosiale medier som gjaldt. Her er noen av dem! ↓

Nettby.no
Nettby var veldig populært da jeg gikk på ungdomsskolen, da hadde ALLE nettby. Jeg kalte meg noe med ”maliiiin1993” husker jeg. Det som var så morsomt med nettby var at man kunne dekorere sin egen profil, man hadde egen gjestebok som folk kunne skrive i, man kunne komme på toppen av nettbysiden slik at alle så profilen din, det gikk ann å skrive på vennene sine, f.eks ”mamma” eller ”kjæresten” osv. Det beste av alt var at man kunne se hvem som besøkte profilen din! Bakdelen med det var jo at jeg aldri turte å snoke på andres profiler, haha. Husker jeg holdt på med en fyr, og eksen hans var inne på profilen min hveeer jævla dag, hah. Det andre som var veldig artig, var det at man kunne havne på toppen av siden slik at alle kunne se deg. Det skjedde meg ganske ofte, helt tilfeldig. Men kunne betale for å komme på toppen også, men det gjorde aldri jeg. Ihvertfall, da fikk jeg masse brev og kommentarer på bildene mine. Masse oppmerksomhet og jeg elsket det! Liten og usikker og ville ha mest mye bekreftelse som mulig, vet du. Haha nei, nettby er gode minner altså!

 

Piczo.com
Piczo var en side der man kunne lage sin egen hjemmeside. Jeg elsket å holde på med dette, og synes egentlig jeg var litt flink. Nå var dette bare HTML koder og ikke spesielt avansert, men det var skikkelig gøy! Husker flere fra skolen spurte meg om hvordan jeg fikk til forskjellige ting på piczoen min, og det synes jeg var litt kult da. At de spurte MEG om hjelp liksom, haha! Dumt de har fjernet piczo helt, før gikk det ann å gå inn på siden min. Søren altså, men men. Husker jeg hadde en egen ”om meg”, ”mine venner”, ”skriv i gjesteboka mi” osv. 

Biip.no
Dette har jeg ikke brukt sååå ofte, men jeg var innom av og til. Jeg har fortsatt profil der enda, måtte inn å sjekke nå. Har sletta absolutt alt der inne, så tror nok det er på tide å slette den profilen, haha. 

Jippii.com
Denne siden likte jeg veldig godt. Her kunne man logge inn som gjest, og så kunne man spille forskjellige spill med andre, samtidig som man chattet. Jeg var der mest for å spille jeg da, og ikke for å chatte. Jeg digget å spille biljard og minigolf! Det var mest bare gutter der inne, og de var ikke akkurat ute etter å bare spille, for å si det sånn. Haha, huff!

MSN
MSN var en stor favoritt, og noe de aller aller fleste hadde. Det første man gjorde når man kom hjem fra skolen, var å logge inn på MSN. Husker jeg og venninna mi pleide å møtes for å chatte sammen med gutter. Noen ganger hadde vi på webcammen, og så latet vi som en av oss var alene. Så kom den andre å latet som vi drepte den andre. Hahaha, syke unger! Så pleide vi å få telefonnummeret av noen av guttene, og så kjøpt vi oss 150 kroner på kontantkortet hver og ringte og brukte opp alle pengene. Hahah, minner altså! Men nå datt jeg litt ut her. Jeg ville ha mest mulig folk på MSN, så jeg addet kjempemange randoms. Tror jeg hadde sånn 1000-2000 folk, lol. Hver gang noen logget på skrev jeg ”hei, jær da?” selv om jeg ikke kjente dem, hahah. Da var jeg vel ikke mer enn 12-13 år.

Det var det! Åå, savn! Noe over som du også hadde? 

1 kommentar

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg