året 2016 – del 2

Det var så koselig å lage disse to ‘året som gikk’ innleggene! Artig å bla tilbake og se hva jeg gjorde, og på alle bildene jeg tok. Det er det som er så bra med å ha blogg, å kunne bla tilbake for å se hva jeg holdt på med. Her kommer del 2!

Juli – 

 Jeg starta denne måneden med å grille grillspyd hjemme hos bestemor, sammen med pappa og dem der. Grillspyd er virkelig den beste grillmaten som finnes!

– Jeg var mye hos kompisen min Ivan og koste meg med cider ute på verandaen hans. Han hadde kjøpt seg leilighet med to verandaer, slik at man kunne flytte seg etter hvor sola var. Det var koselig! Og så har boretslaget han bor i et eget tre med kirsebær, så jeg spiste sikkert opp halve treet. Ehe! Men kirsebær er jo så godt!

– Jeg var med mamma og lillesøstra mi og så på den nye stranda som har blitt laget her i Levanger. Fin strand, men tror ikke den var helt ferdig da vi var der.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA


Seee måsen og måseungene! Herregud, jeg er redd måsen om sommeren. De er jo ildsinte når de har fått unger! Blir dritredd når de begynner å stupe.

– Jeg klipte mange centimeter av håret mitt, og det ble ganske kort. Elsket det! Men så ble jeg enig med meg selv om at jeg skulle spare det fra da av, og at jeg skulle klippe tuppene annenhver måned for å unngå at det ble slitt. Nå, 6 måneder senere, har jeg klipt det ca like kort igjen, pga 5-6 cm av håret var slitt fordi jeg ikke klipte det jevnlig. Haha, sånn går det. Skjønner ikke hvordan folk klarer å spare til et langt og sunt hår?! Får det ikke til, jeg.

– Jeg var i Trondheim og lå på hotell en dag sammen med mamma og lillesøstra mi. Det var så koselig! Shopping og god mat ute, kan jo ikke bli bedre!

– Det høljregnet en dag, så jeg og Anders hadde en koselig innedag med serier og ost&kjeks. Og babybells, jeg ELSKER babybells! Jeg like ikke å snavle vanlig ost, men babybells? Oh yessss! Senere på dagen skulle jeg hos en kompis, og først skulle vi gå på butikken sammen. Da vi var ferdig på butikken og skulle gå ut, regnet det med stor R. Vi måtte stå under tak i et kvarter før vi kunne gå, og folk sto med vaskekosten og dyttet ut vann fra butikkene. Haha, litt av et syn!

August – 

– Jeg var på pernilles og spiste pizza sammen med mormor og kjæresten. Koselig! Pernilles har forresten verdens beste pizza!

– Det ble martna i Levanger, og jeg var der en tur sammen med mamma og lillesøstra mi. Spiste pizza på pernilles for andre gang den uka, haha. Været var fint og jeg hadde en koselig dag sammen med dem.

– Jeg var i Trondheim på konsultasjonstime hos Volvat Stokkan, pga at jeg skulle ta silikon. Gruet meg litt, men hadde kjæresten med meg som støtte.♥ Etterpå dro vi å spiste på Egon før vi dro hjem.

– Jeg begynte å se en serie på netflix/viaplay som heter Outlander. Likte serien såå godt! Gledes til neste sesong.

– Pokemon go var veldig populært blandt mange, og Anders var en av dem som var bitt av pokemonbasillen. Haha! Helt greit for meg, da kunne jeg lure han med meg ut på gåturer, og han kunne fange pokemon’s imens. Vinn vinn!



– Bloggen min fylte år, og ble hele 5 år den 10. august! Shit, tenk at bloggen blir 6 år i år. Rart å tenke på at jeg har hatt den så lenge, at jeg faktisk har giddet dette bloggtullet. Haha! Her er et bilde av min første header, omg. ↓


– Suzie og Luffy ble bedre og bedre venner for hver dag. Så søte!

– Jeg skrev et ‘i bilder’ innlegg som du kan lese HER, og et innlegg om hvordan du kan bli toppblogger HER! (lol)

 
September

– Jeg og kjæresten var på vaffelbesøk hjemme hos mormor og morfar. Det er så koselig å sitte ute hos mormor og morfar synes jeg!

– Det begynte å gå mot høst, og trærne skiftet farge fra grønn til gult og orange. Høsten er veldig fin synes jeg med alle fargene sine.

– Den 13. september tok jeg ferie, og dagen etterpå skulle jeg opereres. Jeg skulle ta silikon, og dro til Trondheim sammen med kjæresten den 14. Jeg hadde time klokka 12, så måtte opp å dusje meg i hibiscrub og ordne meg tidlig på morgenen, før vi tok toget. Jeg gruet meg og var skikkelig gretten husker jeg, haha. Ble ikke akkurat bedre når jeg skulle gå innom reimers for å kjøpe støtte-bh, og hun bak kassa var skikkelig frekk og mente jeg ikke komme til å passe størrelse C, som jeg skulle ha. Har da vel ikke hun noe med! Ble skikkelig irritert, har så lyst til å skrive om hendelsen på facebooksiden deres. Uansett, nok om det. Operasjonen og alt gikk fint! Vi sov på hotell til dagen etterpå, så kom pappa og hentet oss. Mer kan du lese HER.

– 

– Ukene etter operasjon ble jeg skikkelig usikker angående størrelsen på puppene. De første to ukene var jeg livredd og trodde jeg hadde tatt for mye (de var jo bare veldig hoven). Etterhvert gikk hevelsen ned, og jeg trodde plutselig jeg hadde tatt for lite. Men så ble jeg vant med størrelsen, og jeg var fornøyd. Jeg er så glad at jeg innså at jeg ikke hadde tatt for lite, for det er jo slik det ofte starter for mange. De blir vant med størrelsen på puppene/leppene whatever, og forstørrer. Veldig skummelt, man blir jo ”blind”! Jeg ble det i noen uker selv, men greide heldigvis å ta meg sammen.

– Jeg ble heelt hektet på sjokoladeflarn, og spiste det både til frokost og kvelds. Nam! Linnea som solgte via skolen, synes dem her er myye bedre enn dem man får kjøpt på butikken. 

– Jeg begynte å se en norsk serie som heter ‘hashtag’. Bra serie! Men slår ikke SKAM uansett, hehe.

Oktober

– Jeg og Anders så ferdig SOA. Tragisk slutt, lol.

– Jeg kjøpte meg nye gardiner. Gardiner for 1200kr, da er man blitt voksen vettu. Haha! Er veldig fornøyd med dem, da.

– Jeg kjøpte årets første julegaver. Begynte tidlig i år si! Lurt det.

– Nok ei visdomstann holdt på å komme opp, og jeg hadde vondt. Hovnet opp i ansiktet, og kunne knapt spise. Fuck de der visomstennene altså! De har plaget meg sånn, argh!

– Jeg og Anders flyttet til ny leilighet (leier) og det var så godt! Herlig å være ute fra den andre stygge leiligheta. Herregud som jeg mistrivdes der. For en plass. I den nye leiligheta stortrives jeg! I tillegg har vi vår egen veranda, så det er jeg kjempeglad for. Det eneste jeg likte med den andre leiligheta var at vi kunne feste der og spille høy musikk uten at noen brydde seg. Tror vi bare fikk en klage i løpet av de to-tre årene vi bodde der. Jeg tenkte at her kunne vi sikkert ikke feste, spille høy musikk eller noe – men joda! De under oss spiller høy musikk og er like glad i å feste selv tror jeg. Så det ble ikke noe problem. Haha, nå høres det ut som det festes hver dag her, men det gjør vi ikke altså. ;)))

– Etter vi hadde flyttet inn, måtte vi ordne internett og det tok jo flere dager før noen kom å fikset det. Jeg hadde ikke internett på en uke(!) og brukte jo såklart opp min og Anders’s 4G. Haha! Det var en kveld imens Anders var på jobb, og jeg holdt på å kjede meg ihjel uten internett. Så jeg gikk ut til sentrum og lette etter steder med gratis wifi, hahaha da er det krise as. MÅTTE bare sjekke facebook, ista og bloggen. Ikke skulle jeg kjøpe meg mer 4G heller, det er bortkastede penger, haha.

– Jeg var hjemme hos mamma og spiste tikkamasala, og hadde helt glemt hvor godt det er! Anders liker det ikke, sier han??? Liksom whaat, han som liker alt. Nå nei du, jeg skal nok få han til å like det.

– Det ble halloween, og på halloween har Anders bursdag! Han ble 26 år, høres jo skummelt gammelt ut? Haha! Vi fikk besøk av moren, bestemoren og broren hans. Trivelig! Jeg hadde laget pavlovakake, eller sånn halveis ihvertfall. Tanta mi lagde pavlovabunnen for meg, siden aldri får den til å bli skikkelig sprø. God ble den ihvertfall!

November – 

– Jeg var i Trondheim på julegavehandel sammen med to av tantene mine. Spiste på bighorn og shoppet fra morgen til kveld. En fin dag!

– Jeg måtte jo selvsagt kjøpe meg boka Forbilde av Sophie Elise. Likte boka dritgodt!



– Jeg kjøpte meg min første ekte blomst. Levde i to-tre uker, så var den dau. Neste gang blir det fake, sånn er det med den saken. Jeg har den enda da, det som er igjen av den lol. Kanskje den blomstrer på nytt senere.



– Jeg hadde besøk av Mona og Ivan, og vi så ‘lights out’ sammen. Ikke spesielt bra film, men jeg har sett verre også. Koselig uansett da! Vi var på kino sammen et par uker før og så ‘the witch’, og den sugde skikkelig.

– Jeg var blitt en harding på å kutte opp frukt sammen med smeltet sjokolade. Det er jo så godt! Gjorde det flere ganger i uka, haha.



– Jeg hadde fri, og fikset meg ferdigmuffins og kakao en morgen. Elsker slike morgener, der begge har fri, står opp nogenlunde tidlig og spiser frokost sammen. 



– Jeg skrev et innlegg om 10 ting jeg synes er bra med vinteren HER.

– Jeg testet ut ”kylie jenner lip challenge” og sugde på et shotglass. Fikk større lepper og ble in love, haha. Trenger å fylle på leppene!

– Jeg leste ferdig en bok som het ‘broren min’. Helt grei bok.

Desember

– Det ble desember og advendstid. Snart jul!

– Jeg skrev et innlegg om mine favorittprodukter HER.

– Jeg og kjæresten var å så ‘fabeldyr og hvor de er å finne’. Filmen var ikke spesielt bra egentlig, helt ok men litt kjedelig. Vi så også ferdig walking dead sesong 6. Gledes til neste sesong! Den ligger jo ute allerede, men jeg måå ha norsk tekst hehehe.

– Jeg var hjemme hos mamma og hjalp til å pønte treet, hehe!



– Det ble lille julaften, og jeg fikk pakken inn alle gavene. Haha, alle koser seg når de pakker inn gavene, imens de hører på julemusikk og drikker gløgg. Ikke her i gården, akkurat. Jeg hadde nesten ikke nok innpakningspapir, jeg bannet og styrte, kattene rotet utover tingene jeg skulle pakke inn og Anders satt å maset om at jeg skulle bli ferdig slik at vi kunne se serie. Hahah! Kooos, jahh.

– Så ble det julaften! Jeg våknet opp her hjemme, orndet meg og pakket tingene, så kom tanta mi å hentet meg etterhvert. Sov over noen dager på Verdal, og hadde ellers en trivelig jul og julaften sammen med familien.

 


Det var del to av året 2016. Shit, dette innlegget tok lang tid å lage! Men nå er jeg ferdig, og så får dere se alt det spennende jeg har gjort dette året. Eller ikke, har ikke skjedd såå mye spennende akkurat. Men jeg synes året har vært fint allikevel jeg! Del 1 kan dere lese HER.

Hvordan har året ditt vært?

3 kommentarer
    1. omg skam e dritbra! såg sesong to på ein dag æ. Vart plutsli heilt hekta her ein dag forrige uke å nu har æ sett alt å vente bare på sesong 4!!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg