ting jeg drømmer ofte

Jeg drømmer veldig ofte, nesten hver natt faktisk. Vanligvis bare merkelige ting som jeg har glemt med en gang jeg våkner. Jeg har nesten aldri mareritt, heldigvis. Men hvis jeg har det, er det drømmer jeg har drømt før. Her er noen mareritt jeg drømmer om og om igjen.

– At jeg bor sammen med familien min, og at vi flytter tilbake dit vi bodde før. Før mamma og pappa ble skilt, så bodde vi i et stort hus på Verdal. Jeg vet ikke hvorfor, men jeg bare likte ikke dette huset. Jeg synes det var kjempeskummelt å være der alene Ihvertfall når det var mørkt. Huset var jo ikke skummelt i seg selv, men var redd fordi det var så stort. Jeg blir husredd i store hus. Iallefall, jeg drømmer ofte at jeg flytter tilbake dit, og jeg blir skikkelig skuffet. Tenker i drømmen at ”faen, dette er ikke en drøm, jeg vil ikke bo her”. Haha! Var så glad da vi flyttet derfra, og til leiligheten mamma bor i nå. Der trivdes jeg skikkelig!

– At jeg faller ned fra et stort fjell. Den drømmen har vel mange? Våkner opp med dundrende hjertebank hver gang.

– At kjæresten er utro. Denne er egentlig værst. For en fæl ting å drømme! Blir ikke akkurat bedre av at drømmen føles så ekte. Her ei natt drømte jeg at Anders chattet med en jente. De skulle på ball sammen, og denne jenta sendte han et bilde med ballkjolen sin på, og skrev ”synes du jeg er fin i denne?” og så skrev han ”ja!”. Hahaha, for en rar drøm egentlig. Jeg ble så sur på han i drømmen at jeg knuste mobilen hans.

– Jeg drømmer ofte at jeg havner i bilkrasj. Drømmer at jeg sitter i bilen, og så kommer den ut av kontroll, og flyr av veien. Jeg holder meg fast og venter bare på et jeg skal bli drept og bli klemt flat på en eller annen måte. Dette er en av grunnene til at jeg gruer meg sånn til å begynne å kjøre. Er så redd for å krasje og dø. Mest redd er jeg for at jeg krasjer og overlever på en øde plass, så ligger jeg der og pines av smerte i flere timer.

– Her kommer en av de ekleste drømmene. Det hender at jeg drømmer at kjæresten min aldri har eksistert, og at han bare har vært en ”fantasikjæreste”, altså bare i hodet mitt. Så ”våkner” jeg, og finner ut at han ikke er ekte, og aldri har eksistert. Helt forferdelig! Haha.. 

– En annen ekkel ting jeg drømmer, er en drøm jeg drømmer svært sjelden. Det er at et dødt familiemedlem plutselig dukker opp, helt uten videre. En gang drømte jeg at Nemi (katten min) plutselig dukket opp i stua, som ingenting hadde skjedd. Selv om jeg var glad i de jeg drømmer om, så er det ubehagelig å drømme at de plutselig dukker opp, etter at de er død. Lurer på om de her drømmene betyr noe? Kanskje de døde prøver å oppsøke meg i drømmen eller noe. Vet ikke om jeg tror på sånt da.

 



Sånn. Jeg drømmer en del, ser dere. Haha! Nå skal jeg kaste meg i dusjen, og så fikse meg litt. Ivan kommer hit i fem tida, så må få ræva i gir her. Sto opp klokka halv to i dag, både jeg og Anders sov så lenge. Godt, da. Nå spydde Luffy nettopp på gulvet, yeey. Kos. Ha en najs lørdag!

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg