bakdeler med å ha silikon

Jeg har lenge tenkt på å skrive et innlegg om bakdelene med å ha silikon i brystene. Tror ikke jeg har lest et eneste slikt innlegg på noen annen blogg før, så tenkte å skrive et selv. Kan være greit for de som vurderer å legge inn, slik at de vet bakdelene ved det også. Det er en stor operasjon, og ting kan gå galt. Som regel går jo operasjonen bra, men det kjipe er jo visst du får plager eller ikke blir fornøyd. Så det er veldig viktig å tenke nøye igjennom dette før du bestemmer deg. Her er noen egne erfaringer. ↓

– Arr. Du vil få arr, men om du behandler arret pent månedene etter operasjonen, så skal det se ganske greit ut. Jeg var litt slurvete akkurat der, så arrene vises faktisk ganske godt enda. Brystene vil jo henge litt mer etterhvert, så da vil jo arrene vises mindre også.

– Man kan kjenne silikonet. Hvis man har lite brystvev/små bryster fra før, så kan man faktisk kjenne silikonet hvis man f.eks bøyer seg fremover. En annen ting som er litt ekkelt, er når jeg presser puppene sammen og slipper, så kjenner jeg at det er noe inni der som rører seg liksom. 

– Brystvortene utvider seg. Jeg pleide å ha små brystvorter, men etter jeg tok silikon så har de utvidet seg litt. Det er noe man ikke kommer unna, fordi brystet utvides jo når man legger inn silikonet, og det vil jo brystvortene og. Det kommer jo an på hvor mye de utvides fra person til person selvfølgelig.

– Det er umulig å ligge på magen. Eller, umulig er det jo ikke, men det er skikkelig ubehagelig. Så om du er en person som liker å sove på magen, kan du nok bare glemme det. Det er veldig ekkelt, og det føles som om du ligger å presser på noe. Heldigvis sover jeg alltid på siden uansett. En gang lå jeg på magen i senga og surfet på pc’en en times tid, og når jeg reiste meg og gikk på do, så fikk jeg seriøst SJOKK da jeg så meg i speilet. Silikonet hadde blitt presset ned for lenge, sånn at de hadde formet seg helt annerledes og var flat nederst. Jeg visste ikke at dette var mulig? Ble så sinnsykt redd at dere aner ikke, trodde jeg hadde ødelagt de nye puppene mine, lol. De gikk jo såklart tilbake til sin vanlige form igjen etterpå.

– Unaturlig. Om du har veldig små bryster fra før, og f.eks ønsker en C eller D cup eller mer, vil nok brystene se en smule unaturlig ut. Jeg kan ikke akkurat si at mine ser så veldig naturlig ut akkurat nå (jeg hadde veldig små), så derfor lar jeg være å bruke BH, slik at de kanskje vil henge litt mer etterhvert. Jeg har veldig faste bryster akkurat nå, og det er dette nesten alle jenter ønsker seg virker det som. Jeg forstår ikke hvorfor jenter vil ha helt faste, runde bryster?! Synes det er dødsfint med bryster som henger litt eller mye, og ser naturlige ut. Så jeg håper mine vil henge mye mer med årene. Dråpeformede bryster er så fint, runde er jeg ikke noe fan av. Men jeg liker hvordan mine ser ut nå også, selvfølgelig.

– Man kan miste følelsen. Dette har desverre jeg gjort i store deler av brystene, men bare på undersiden. Jeg kjenner at jeg begynner å få tilbake følelsen bittelitt nå da, så det er jeg utrolig glad for. Dere ANER IKKE hvor ekkelt det er å ikke kjenne noen ting på brystene, og spesielt brystvortene. Fyfaen så ekkelt det er, haha! Jeg måtte ta neglen og dra den over brystvortene og brystene nå for å kjenne hvor mye jeg følte, det er kjempelenge siden jeg har kjent etter fordi det er så ekkelt. Jeg kjenner jo det, men det vil nok ta litt tid før følelsen kommer tilbake for fullt. Det er ikke noen garanti for at den vil bli som før heller, så det er en risk man tar. Det kan ta opptil 2 år før følelsen kommer tilbake og blir som normal, om den i det hele tatt kommer tilbake.

– Stikking. Dette er noe jeg plutselig la merke til da jeg var på jobb for 2-3 måneder siden. Plutselig begynte det å stikke i venstre brystvorte. Jeg trodde det var noe i bh’en min som jeg ikke fikk vekk, så jeg tenkte ikke mer over det. Stikkingen stoppet etterhvert, men noen dager senere var den tilbake. Og så gikk det over igjen. Til slutt kom denne stikkingen oftere, og det var ganske ubehagelig. Men nå har jeg ikke kjent den på over en måned, heldigvis. Så jeg aner ikke hva greia med dette var. Hvis det kommer tilbake og ikke gir seg, så må jeg nok sjekke opp hva dette egentlig er. Jeg ble litt redd, og begynte å innbille meg at det brystet det stakk i hadde hardnet litt. Ble livredd for at jeg hadde fått hard kapsel.

Det var noen bakdeler med å ha silikon, men dette er mine erfaringer. Er jo ikke sikkert det vil bli slik for deg, men det er allikevel noe å tenke over. Når det er sagt så er jeg veldig fornøyd med resultatet, og har egentlig ingen plager.

1 kommentar

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg