noen filmtips

Hei. Har akkurat spist middag, og nå skal jeg og Anders prøve å finne en film å se på. Det er ikke bare bare skal jeg si dere! Det den ene vil se, vil ikke den andre se – og sånn går det da. Haha! Jeg har hatt fri fra jobb i dag, og det er jeg evig takknemlig for. Jeg har nemlig ikke kommet meg helt etter helga enda, hah. Etter jeg var ferdig på jobb klokka 18 på lørdag, så dro jeg hjem å drakk med Anders og noen fler. Vi holdt det gående helt til klokka 09-10 på morgenen. Da gikk vi å la oss, og våkna ikke før åtte på kvelden!!! Omg! Var oppe noen timer, så sovnet vi igjen. Den søvnen trengtes virkelig. Stakkars Anders som måtte på jobb klokka 07 imorges. Tror jeg hadde dødd om det var meg! Neste helg SKAL vi være rolig, basta! Har drukket tre helger på rad nå, trenger virkelig en pause. Å sitte
oppe å drikke i 15-16 timer tar virkelig på kroppen.

Uansett, jeg tenkte å komme med et par filmtips til dere. Men først tenkte jeg å fortelle hva jeg synes om Annabelle 2. Jeg så den på fredag, og jeg må ærlig si at jeg ikke ble imponert. Den var ikke dårlig liksom, men ikke sånn wow bra heller. Litt kjedelig egentlig. Den første filmen var myyye bedre! Så den anbefaler jeg. Her er en annen film jeg vil anbefale dere å se ↓

The help

Dette er en film fra 2011, og den var SÅ bra! Dere må virkelig se den. Den er både trist og fin. Og veldig urettferdig. Den handler om hvordan mørkhudene mennesker blir behandlet av de hvite. De blir behandlet som søppel, og det er så fælt å tenke på at det var slik før i tiden. Det finnes jo rasisme i dag også, men vil tro det var mye værre før i tiden. Den har fått 8,1 på IMDB, og det er høy rating!

Slumdog millionaire


Denne så jeg og Anders her en dag. Jeg likte den skikkelig godt, så denne vil jeg også anbefale alle å se. En litt annerledes film, men så utrolig bra! Denne har fått 8 på IMDB. Jeg er en IMDB nerd, ser aldri filmer som er under 5 eller 6, haha. Må alltid sjekke ratingen på IMDB først! Filmen handler om to indiske guttunger som lever på gata i India, og der er det ganske sjuke tilstander kan man si. Dere får nesten se filmen!

Lion

Lion minner litt om filmen over. Det handler også om to indiske guttunger som bor på gata. Foreldrene har av en eller annen grunn kommet bort, husker ikke hvordan. Så disse to guttene lever helt alene. De må flere ganger flykte fra menn som tenker å selge dem og bruke dem seksuelt (er utrolig nok vanlig i India). Disse to søskene holder sammen, helt til den ene roter seg bort og havner på et tog. Han drar flere kilometer med toget, og roter seg helt bort. Etterhvert blir han adoptert av en mann og en kvinne, og det samme blir broren etterhvert. Dere må se selv! Veldig bra!

Deadpool

Heltefilmer er vanligvis ikke min type sjanger, har aldri vært noe fan av det. Batman er bra liksom, men det er kun de filmene jeg liker. Men deadpool var bra! Den likte jeg skikkelig godt, og har allerede sett den 3 ganger. Men det var fordi Anders sovnet de første to gangene, haha! Se den!

Ellers elsker jeg alle Harry Potter filmene, Ringenes herre, Hobbiten og Avatar. Altså Avatar ♥♥♥ Gleder meg vilt til den andre filmen kommer! Nå skal jeg se film med Anders. Han har allerede startet å sett en uten meg! :(((( buhu, lol. 



Kom gjerne med filmtips som gir litt ”støkk” i meg! Elsker triste, råe og urettferdige filmer som får meg til å føle noe. Har sett nok ”tulle” filmer nå. Vil se en skikkelig bra en! Ellers har jeg ferie etter tirsdag, og da skal jeg bare jobbe i 4 timer. Gleder meggg!  Vurderer å se Game of thrones da. Jeg er bare nødt til å se den serien, alle snakker jo om den! Håper den ikke blir for tung for meg bare.

1 kommentar

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg