4 rare opplevelser

Tenkte å fortelle dere om noen rare/kleine/merkelig hendelser i livet mitt, tenkte det kunne være gøy..? Enjoy, haha!

– Det var ei helg jeg skulle til Levanger for å feste for rundt 5 år siden. På den tiden bodde jeg hjemme i Verdal, så jeg tok som regel toget når jeg skulle dit. Jeg hadde kommet litt tidlig til togstasjonen, så jeg satt meg inne og ventet. Etterhvert kommer det en litt eldre dame i 50-60 årene inn på stasjonen. Det var bare meg og hun der, og først stilte hun seg for seg selv. Plutselig kommer hun bort til meg og spør om jeg tror på Gud, tror jeg svarte nei, eller at jeg vet ikke. Hun begynte å snakke i ett sett om at jeg måtte la Gud komme innpå meg, og fortalte meg en hel regle om Gud. Hun sa at om jeg lot Gud komme innpå meg, så ville alle problemene mine løses, og jeg ville få et fint liv. Hun sto sikkert å snakket sånn i over 10 minutter, og jeg ble skikkelig satt ut. Etter ca. 10 minutter kommer det en tigger i 25-30 årene som alltid prøver å få kontakt med meg når jeg ser han. Jeg prøver alltid å unnvike han fordi han rett og slett småprøver seg på meg, og der kom altså han inn døra. Han satte seg selvsagt ved siden av meg, og så begynte han å spørre om jeg hadde kjæreste, hvor jeg bodde osv. Så begynner han å snakke om hvor rik han er (haha, ironisk siden han jo er en tigger) og at han bodde i et stort hus. I tillegg står hun gamle dama og prøver å snakke videre om Gud, og begynner å spørre han tiggeren om Gud også. Plutselig sitter de begge og snakker om Gud, samtidig som han prøver å snakke med meg. Etterhvert hører jeg toget komme, og jeg kunne ikke kommet meg ut fort nok. Haha, det er det raaaareste jeg har vært med på. Helt sykt, haha!

– En annen merkelig opplevelse jeg hadde, var da jeg bodde hjemme hos mamma. Mamma gikk ut for å jogge, og jeg lå på sofaen for å sove litt husker jeg. Etter en stund hører jeg hårføneren i tredje etasje, og tenkte at det sikkert var mamma som fønte håret etter å ha dusjet etter jogginga. Men plutselig kommer hun inn døra, så jeg tenkte at det sikkert var noen andre. Hun trodde det var jeg som fønte håret, helt til hun så meg ligge i sofaen. En av søskene mine sitter i stua også, og alle tre ser på hverandre. Mamma gikk opp, og det var det ingen som fønte håret, og føneren lå i skapet om jeg ikke husker feil. Ingen hadde fønet håret, så akkurat det var skikkelig rart. Haha, hva i alle dager liksom?

– En gang for maaange år siden, (tror jeg var rundt 12-13 år) så skulle jeg være med mormor og morfar til tanta mi som bor like ved Drammen. Vi stoppet innom Dombås for å spise på veien, og satte oss i en resturant. Noen meter unna meg var det er fyr som glanet konstant på meg imens jeg spiste. Han sluttet seriøst ikke å glane, og jeg ble skikkelig nervøs på grunn av det. Jeg begynte å søle når jeg spiste, og hele situasjonen var så ubehagelig at jeg mistet matlysten. Denne fyren var sikkert i 20-årsalderen, hvorfor han glante sånn er ikke godt å si. Mulig han syntes jeg var en jævlig stygg unge, haha. Eller så kanskje var han en pedo som tente på å se barn spise? Æsj, man vet jo aldri. Er jo ikke normalt at en voksen mann sitter å stirrer ihjel en liten jente.

– Da jeg gikk i 4. eller 5. klassen hadde klassen min en veldig merkelig dame som jobbet som vikar for oss av og til. Ofte når vi hadde henne, så drev vi aldri på med det faget vi egentlig skulle. Istedet ba hun oss alle sette oss i en ring på gulvet, så skulle hun fortelle oss historer om Gud og Satan. Disse historiene handlet om henne, og historiene hun fortalte skremte meg. Hun fortalte om at Satan hadde forsøkt å bortføre henne imens hun sov, men at Gud hadde kommet og reddet henne. Hun sa at vi alle måtte tro på Gud, hvis ikke kunne Satan ta oss. Hun fortalte så mye sinnsykt at jeg er helt sikker på at om noen andre lærere hadde fått greie på dette, så hadde hun fått sparken på dagen. Jeg husker dette så godt for jeg ble så redd, og jeg synes det er merkelig at jeg aldri fortalte noe om dette til mamma og pappa. Jeg trodde vel det var normalt da..? Denne damen var egentlig veldig snill, og jeg fikk aldri inntrykk av at hun var superreligiøs, men merkelig var hun. Virket som hun prøvde å tvinge oss til å tro på Gud på måten hun holdt på. Man forteller jo ikke et barn at hvis det ikke tror på Gud, så kommer Satan og tar deg. Haha, hva faen!

– En annen ubehagelig opplevelse var en gang jeg var på kino med en kompis for noen år siden. Eller, kompis og kompis. Vi hadde holdt på litt tidligere i fylla, men jeg var overhodet ikke interessert i noe mer fordi han ikke var min type. En slektning bodde et par minutter unna mamma, og han var på besøk til denne slektningen den dagen. Det var en film på kino jeg hadde lyst til å se denne dagen, og siden ingen ble med for å se den, så spurte jeg han. Han ville være med, så da dro vi dit da. Som kompiser, tenkte jeg da. Plutselig under filmen så legger han hånden sin på låret mitt og spurte om det var greit, jeg ble helt satt ut og sa nei. Han fjernet hånda si, og etter det ble det bare superkleint. Uff… 

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg