cowboygryte oppskrift

Cowboygryte oppskrift 

Dette trenger du til 2 personer:

– En pakke biffstrimler
– 4 gulrøtter
– 4 poteter
– 3 gul løk
– 1 boks skrellede tomater
– Maisenna
– Kjøttbuljong
– Salt og pepper, og litt timian hvis du vil

Slik gjør du:

Skjær potet, gulrøtter og løk i passe store biter. Stek biffkjøttet og etterpå løken. Kok opp 1 og en halv kjøttbuljongterninger i 5dl vann. Når dette er gjort heller du oppi tomatene i en kasseroll, og hakk dem skikkelig så det ikke er noen store klumper. Så heller du oppi potetene, gulrøttene, løken og kjøttet, sammen med buljongvannet og 2dl vann. Ha i litt salt, pepper og timian. La det koke i 20 minutter, og etter det har du oppi ca 2 spiseskjeer maisenna. La det så koke i 3-4 minutter. Man kan ha oppi så mye maisenna man selv vil, men jeg liker at det ikke er suppe-aktig. Dette er jo en gryte og ikke suppe, så liker at den er litt stiv. Jeg har alltid oppi ca 2 spiseskjeer.

Da er du ferdig, håper det smaker! Selv er denne gryten min favoritt for tiden, elsker den! Sunn er den også, så det er et stort pluss.

 


Nå slapper jeg bare av og spiser nonstop til dessert. Det er helg allerede, jeg synes denne uken har gått så fort. Ikke at det gjør noe, jeg elsker helger. Jeg og Anders skal bare være rolig her hjemme i helga. I dag har jeg hatt fri, så jeg har vasket leiligheten. Nå lukter det grønnsåpe i hele kåken, digg! Jeg får en sånn ro i kroppen når det er rent og ryddig irundt meg. Nå skal jeg se gårsdagens episode av Sophie Elise’s Verden på tv2sumo, fikk det ikke med meg i går. Dere får ha en fin helg!



Kostet bare 15kr for en pose med nonstop strøssel. Elsker nonstop, men er veldig sjeldent jeg kjøper det. Koster det ikke 40kr eller noe for en vanlig pakke? Helt sykt dyrt ihvertfall. Godteri i Norge er vanvittig dyrt!

Ser overhodet ikke så her fresh ut akkurat nå, haha! Sitter her helt usminket og fæl, gadd ikke fikse meg i dag når jeg bare skal være hjemme uansett.

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg