en tur opp til Tibidabo

13.06.2018 / 12:40

N sitter vi og venter p flyplassen, flyet gr om en time. Skikkelig kjipt dra hjem, vret er s fint her. Sol og null skyer, jeg vil vre her lenger! Det blir s nedtur komme hjem til kjedelige Levanger igjen, blh. Det er s digg vre p hotell! Man kommer hjem til ryddet rom hver dag, man fr digg frokost og man slipper vaske opp etter seg. Haha, man blir jo bortskjemt. Nesten s jeg har lyst til bestille ny ferie, har to uker ferie i slutten av juli/starten p august. Fr se om lommeboka tillater det, hadde vrt s digg! Bare bestilt en litt billigere sydentur eller noe, det hadde vrt noe.

Tenkte dele noen bilder fra da vi var beskte Tibidabo. Det er et fjell her i Barcelona, og helt p toppen av fjellet er det en fornyelsespark med utsikt over Barcelona. Jeg trodde det bare var en liten fornyelsespark, men det var jo svrt. Det var s fint der oppe, og utsikten var jo helt breathtaking. Jeg hadde ikke peiling p hva dette egentlig var egentlig, fikk bare hre at tanta mi hadde vrt der. Jeg og Anders hadde ikke sett bilder eller noe, og ante ikke helt hvor det var. Vi tok metroen og var fremme etter ca. en halvtime. Nr vi gikk av hadde vi ikke peiling p hvor vi skulle g, og p GPS'en virket det som om det var ganske langt g dit. Vi visste ikke om vi mtte bestille taxi eller hva vi skulle gjre, s vi begynte bare flge kartet. Vi kom frem til fjellet og begynte g opp, og kom til slutt frem til et sted der man kunne kjre trikk opp til parken. Trikken gikk serist rett opp fjellet, det var helt sykt! Skjnte ingenting haha, men det var drit kult! Litt smskummelt ogs, det s liksom ikke heeelt trygt ut. Trikk rett opp et svrt fjell liksom, det var tre og alt mulig som pisket mot vinduene. Deler frst noen bilder fra gturen opp, det var s fint der. Var masse store, flotte hus, tror det bodde mange rike folk i denne delen av byen.

Man gikk i smale stier for komme opp til der man tok trikken, og det var litt smskummelt. Var redd for at det skulle dukke opp en slange eller noen smkryp, haha! Man vet jo aldri hva som befinner seg i naturen her.

Anders med sin gin and tonic, fornyd mann! Hehe. Bestilte oss litt drikke fr vi dro videre, ble jo trst av g opp dit. Var ikke veldig langt og g, men solen stekte og jeg holdt serist p svette ihjel. Var utrolig varmt denne dagen, men da vi kom p toppen blste det en del. Skikkelig godt!

Her ser dere hvor bratt det var! W, haha! Hva om snoren hadde rket her liksom, det hadde blitt en trivelig tur nedover. :))) Lol. Dette var s sykt kult, ante ikke at vi mtte sitte i en snn for komme oss opp.