hele instagram er photoshoppet

Jeg følger Mads Hansen på instagram og i det siste har han ”fersket” noen jenter i å photoshoppe seg selv. Eller, photoshoppe, i disse dager kan man enkelt laste ned apper på mobilen der man lett kan redigere selv selv både ”mer perfekt” og tynnere. Instagram kryr jo av superpene, tynne jenter, og jeg har aldri tenkt tanken på at sikkert over halvparten av dem har redigert seg selv til de grader. Man kan lett se at mange har airbrushet huden og fjernet mørke ringer under øynene, for helt ærlig, INGEN ser ut sånn. Men det å se at folk har redigert kroppen sin er litt vanskeligere å legge merke til. I det siste har jeg blitt ekstra oppmerksom på det og jeg kan se at på enkelte bilder er det faktisk synlig, man kan se at for eksempel linjene på en vegg er litt skjeiv, sånne ting. Det er en ting å redigere huden, vipper og hårfarge på et bilde, men å justere på kroppsfasongen er faen meg sykt. Herregud hvor skadelig instagram egentlig er, hele instagram er jo en bløff. Jeg vedder på at 70% av bildene vi ser der er redigert, og da mener jeg ikke kun med filter. Helt greit å justere på lys og bruke filter, men å gå så langt at man redigerer hele seg selv er jo bare trist. Jeg kan med hånden på hjertet si at jeg aldri har redigert bilder av meg selv, ikke engang fjernet en kvise. Det blir bare for sykt etter min mening ihvertfall.
 



Uansettt! Jeg har nettopp spist pulled pork til middag, ble litt sen middag i dag. Ellers har det ikke skjedd stort i dag, var bare ute en liten tur for å ta solarium tidligere i dag. I morgen har jeg fri, så da drar jeg til Verdal en tur for å besøke mamma. Og så har bestemor vasket en dyne for meg, så den skal jeg hente. Fikk en ny dyne og den skal jeg bytte ut med den ene jeg har. Den nye er en sånn skikkelig tjukk dyne, noe jeg elsker. Jeg bruker faktisk tjukke vinterdyner hele håret, haha! Ikke fordi jeg fryser, men fordi jeg haaater tynne dyner, jeg liker den så tjukk som mulig slik at jeg kan ”støtte” meg på den når jeg sover. Det værste er jo når man er i syden og man for sånne supertynne laken-dyner. Haha! 

Søndager er som vanlig den dagen der jeg kjører fullt ut med self-care. Hårkur, ansiktsmaske, barbering og bodylotion. Digg! Bodylotion’en jeg har lukter kokos, som er verdens beste lukt!
 

I dag har det regnet så og si hele dagen. Faktisk ganske koselig. Det var ikke fuuult så koselig i går morges da, da jeg skulle sykle til jobb i høljregnet. Jeg ringte faktisk til taxisentralen og spurte om de hadde noen ledige taxier, så ille var det. De hadde ikke noen ledig, så da måtte jeg bare sykle allikevel, like greit egentlig. Jeg er jævlig lei av å ikke ha bil nå, så denne uken skal jeg dra og sette meg opp på kjøretimer. Jeg er tross alt 25, så det er mildt sagt på tide at jeg får tatt kortet. Om du er fra Levanger – hvilken kjøreskole er best og rimeligst?
 

Søte kattene.♥ Nå skal jeg hente meg en colaboks og straks se Åndenes makt. Å ha colabokser i kjøleskapet er jo en ren luksus<333 Drikker sjeldent brus, men kjøpte en eske med colabokser i Sverige så da blir det sånn. Haha, blir brus-stopp i en måned etter jeg har drukket opp alle boksene……

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg