min første kjøretime og julegavehandel

Hellåå. Jeg har nettopp spist en helt pakke med pytt i panne. Var så sulten! Hadde kjøretime i dag og måtte dra på jobb rett etter, så har bare spist en bigbite og litt fruktsalat. Not good! I dag har jeg altså hatt min første kjøretime på trafikkskolen! Jeg gruet meg litt, men det gikk fint. Etter en og en halv time på veien følte jeg meg litt tryggere. Men jeg kjørte jo bare på veier der det var lite trafikk selvfølgelig. Kjørelæreren min var veldig snill og rolig, så jeg følte meg trygg. Jeg var bekymret for om jeg skulle få en sur kjørelærer som bare stresset meg, haha! Nå skal jeg ikke dit før om over to uker, så i mellomtiden skal jeg få pappa til å kjøre litt med meg. Jeg kjører forresten automat, det er nok best for meg. Jeg føler dette er vanskelig nok fra før, så jeg vil heller lære meg å kjøre og forstå trafikkreglene først, så får jeg se om jeg kjører opp med gir senere en gang. Egentlig ser jeg ikke helt vitsen, den dagen jeg skal kjøpe bil så skal jeg ha automatbil uansett. Men vi får se. Kan jo hende jeg vil låne bilen til noen en gang, og da er det jo kjipt om jeg ikke kan kjøre den fordi den har gir. Jeg er ihvertfall glad jeg er i gang med kjøringen. Kanskje har jeg lappen om 10 år. Hehehe, neida tuller. ;pppp

Villkatten er kommet på besøk på verandaen. Hun (eller han, men kaller den for hun) er vant med å få mat her, derfor kommer hun på verandaen nesten hver dag. Da står hun bare utenfor døren, og venter til jeg kommer med mat. Med en gang jeg åpner døren løper hun halvveis ned trappen og venter. Hun er jo livredd, så jeg får ikke komme særlig nær henne. Stakkars pusen, lurer på hvorfor hun har havnet ute. Om det er noen mennesker som dumpet henne som kattunge, eller om hun har blitt født ute. Jeg har kontaktet dyrebeskyttelsen, så katten er satt på venteliste der faktisk. De skal prøve å få fanget henne før vinteren, det er jeg glad for. Aldri skal denne pusen gå ute om vinteren og fryse igjen.♥ Det er jo hjerteskjærende å tenke på hvor vondt hun må ha det, spesielt om vinteren. Katter fryser de også, selv om de har pels. Jeg burde ha gjort noe for lenge siden egentlig. Men nå vil hun ihvertfall få hjelp. Det kommer til å ta laaang tid å gjøre denne katten tam, siden hun er så ekstremt redd. Så jeg lurer veldig på hvordan det kommer til å gå.

I dag har jeg faktisk handlet hele 6 julegaver. Woho! Jeg har ikke særlig mange igjen nå, har vel kanskje 7-8 igjen, men jeg vet sånn ca. hva jeg skal kjøpe. Jeg vil bli ferdig så fort som mulig med julegavene, jeg orker ikke ha det hengende over meg før jul. Det blir bare stress, jeg liker å gjøre med ferdig i oktober eller november. Iallefall med de fleste. Nååå skal jeg se litt TV med Anders!

2 kommentarer
    1. Victoria Larsen: Ja, min kjørelærer sa også at det blir flere og flere automatbiler og folk som heller velger automat. Billigere blir det også, da jeg hadde måttet hatt maange flere kjøretimer om jeg skulle lært meg gir. 😀

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg