5 ting du ikke må gjøre om jeg skal gidde å lese din blogg

Jeg har 5-6 blogger jeg leser fast hver dag, som jeg synes er bra. Etter det leser jeg litt blogger her og der om jeg kjeder meg. Jeg ser mye rart på bloggfronten nå for tiden må jeg innrømme, og her er 5 ting du ikke bør gjøre om jeg skal orke å lese din blogg!

1. Skrivefeil
Unnskyld om dette er veldig frekt og si, men om du har masse skrivefeil, så klarer jeg ikke å ta deg seriøst. Om man har fler skrivefeil enn en 3. klassing, så virker personen litt… mindre smart? Det er overraskende mange som er dårlig til rettskriving. Altså jeg kan forstå om du har dysleksi. Men om ikke, så burde man vel greie å skrive sitt eget språk riktig? Iallefall noenlunde. Så ja, har du masse skrivefeil, klarer jeg rett og slett ikke å lese bloggen din. Det gjelder også feil bruk av komma, punktum, stor bokstav osv.

2. Desperasjon
Denne gjelder veeeldig mange nå i dag. Overdrevne overskrifer, markedsføring av bloggen OVERALT osv. Det er flere blogger jeg har kuttet ut fordi de blir for desperate etter klikk. Når overskriftene ikke stemmer med teksten, og personen deler innleggene sine på både instagram, snapchat og overalt på facebook, blir jeg bare ”avtent”. Vær ekte istedet! Når noen holder på sånn, så synes jeg det blir for masete, og veldig irriterende. Jeg deler innleggene mine på facebook veggen min, og på to bloggsider jeg er med i. Og jeg synes det er mer enn nok! Synes det blir litt teit når folk prøver å suge til seg lesere på alle slags mulige måter. 

3. Mobilbilder
Mobilbilder i alle innlegg blir for kjedelig. Kvaliteten er ikke den beste, og det legger man merke til. I tillegg synes jeg man bør redigere dem litt, slik at de ikke blir så ”grå”. Bilder har veldig mye å si i en blogg!

4. Sutreinnlegg om haters
Er det noe jeg virkelig ikke gidder å lese om dag inn og dag ut, er innlegg om haters og stygge kommentarer. Enkelte bloggere skriver sikkert innlegg om dette 1 gang i uken. Forstår at det må være jævlig irriterene (og sårende) og få stygge kommentarer fra slemme idioter. Selv har jeg fått svært få stygge kommentarer, nesten ingen egentlig og det er veldig lenge siden. Nå har jo ikke jeg noen stor blogg heller da, men de som faktisk har en ganske stor blogg, mener jeg heller bør ignorere de stygge kommentarene. Jeg synes det blir litt urettferdig ovenfor de som faktisk kommenterer posivitve ting, når bloggeren kun fokuserer på det negative. Ikke gi oppmerksomhet til de som kommenterer stygt, det er jo nettopp det de VIL! Og klarer du ikke å la være å irritere deg, steng kommentarfeltet heller.

5. Rotete design
Designet på bloggen har veldig mye å si. Et rotete design, men grønn skrift og svart bakgrunn – ja da kan du bare glemme at jeg leser din blogg haha. Et ryddig, lyst og fint design er veldig viktig! Det tror jeg nok alle synes. Så om du har et design med orange skrift og grønn bakgrunn, da bør du fikse det asap. Ihvertfall om du vil ha lesere på bloggen din!

Noe du er enig i?


11 kommentarer

Siste innlegg