Dag 11 – Mitt syn på religion

Dag 11Mitt syn på religion

Jeg selv er jo både døpt og konfirmert, men jeg ser ikke på meg selv som religiøs av den grunn. Jeg tror ikke på religion. Jeg tror ikke på at Gud skapte jorda, mennesket og alt levende. Det skjedde nok på en mer realistisk måte. Hva definerer folk som Gud, egentlig? En mann med magiske krefter som hjelper oss? Hmm. Jeg vet ikke. 

Jeg synes det er helt greit at folk tror på religion og Gud. Jeg tror noen mennesker har behov for å tro på noe, jeg tror det hjelper for dem. Det føles kanskje litt dystert å ikke tro på noe. Å ikke tro at det ikke er en Gud som ser deg, og som elsker deg. At det ikke finnes noen himmel for de døde, eller et nytt liv etter døden. Jeg klarer bare ikke å tro på det. Jeg er bare for realistisk, I think.

Det er mye negativt med religion og. Enkelte blir jo hjernevasket, det er jo tydelig. De som er super religiøse f.eks, de mener jo at homser er en skam (og mye annet sykt). Og at Gud ikke elsker homser. Vel, jeg trodde Gud elsket alle, jeg? Mye sykt innen religion. Men skal ikke legge all skylden på religion heller, disse menneskene er jo åpenbart ikke helt på nett. 

Vet ikke helt hva mer jeg skal si. Har ikke så mye meninger innen temaet egentlig. Jeg mener alle får tro (eller ikke tro) hva de vil. Men om du er troende, ikke døm dem som ikke er det! Husker det var ei skikkelig religiøs dame som mente hun var mer verdt enn de som ikke var religiøs. Greit nok at noen er ”overdrevent” religiøs, men ikke se ned på de som ikke er det. Og det verste jeg vet er når de skal prøve å få med seg hele befolkningen til å være med i sekter. Husker det var ei jente som ville ha meg med i det en gang, sånne som var på søndager. Jeg sa at nei, jeg var ikke interessert. Men hun ville at jeg i det minste skulle prøve. Nei, jeg er ikke religiøs, så hvorfor? Da gikk jeg på barneskolen husker jeg, og ikke akkurat det jeg hadde mest lyst til å bruke søndagene mine på, haha!

Er du religiøs? Og hva mener du?

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg