10 bra ting med vinteren

Jeg, som sikkert veldig mange andre, liker helt klart sommeren best. Alt er så bra med sommeren. Vinteren… njee. Vinteren er mørk, dyster og kald, men allikevel har jeg lært meg å like den litt mer for hvert år. For noen år siden ble jeg nesten deprimert når sommeren var over, og det gikk mot høst og vinter. Husker jeg satt og gråt en gang på grunn av at sommeren var over, haha. Jeg har tenkt over hva det er jeg liker med vinteren, og tenkte å skrive ned hva under her! ↓

 10 positive ting med vinteren 

Snøstorm. Haha, jeg måtte nettopp spørre Anders om det bare er jeg som synes snøstorm er koselig. Han synes også det! Jeg synes det er såå koselig å sitte inne imens stormen herjer utenfor. Mys!

Pledd og kakao. Når minusgradene har meldt sin ankomst, og det er iiiskaldt ute og snør, så synes jeg det er så koselig å ligge under pleddet inne. Gjerne med litt kakao. Jeg er veldig glad i kakao, så det lager jeg meg ofte, ihvertfall om vinteren.  

Snø. Jeg liker snø, synes det er så fint når snøen legger seg på bakken og trærne. Blir mange fine bilder av det og! Kanskje ikke like artig når man må måke snø for å komme seg ut døra, får masse snø i skoene eller når snø blir til is. Haha, men uansett, snø er så fint. Og det blir lysere ute av snø, det liker jeg.

Jul. Jeg får aldri sånn sykt julestemning lenger, og går ikke rundt å gleder meg i flere måneder. Men det er veldig koselig å feire med familien, få gaver, spise god mat og såklart drikke i romjula. I år har jeg faktisk fått liiitt julestemning allerede. På Kid så har vi jo fått inn julevarene for lenge siden, og når man går å trasker i nisser og julepynt hver dag, så får jeg jo litt julestemning da. 🙂

Vinterklær. Det finnes utrolig masse fine vinterklær og sko. Jeg har akkurat kjøpt meg en ny fin vinterjakke, og et nytt skjerf. Jeg liker vinterjakker, og har lyst på noen fler, slik at jeg kan variere. Har lyst på en svart SVEA jakke med hvit pels, men de jakkene er svindyre. Finnes jo mange fine billigere jakker også da. Skjerf, votter og tjukke jakker er så digg å gå i! Har lyst på noen vintersko og, men så er jeg ikke såå mye ute, så det trenger jeg ikke.

Levende lys. Å tenne levende lys når det er blitt mørkt ute, er så koselig! Jeg tenner ikke så veldig mange lys, siden jeg har to katter. Vil ikke risikere at de tenner på seg selv heller liksom, haha huff. Har tenkt å kjøpt noen led-lys istedet.

Lese bøker. Jeg synes det er lettere å lese bøker om vinteren enn på om sommeren. Jeg vet ikke hvorfor, har vel noe med at der føles ”roligere” om vinteren, og at det blir så mørkt ute. Koselig å sitte inne å lese en bok under pleddet til tente lys, imens det er kaldt og surt ute.

Ingen innsekter. Dette punktet er vel det jeg liker aller best, haha! Jeg haaater innsekter, da spesielt edderkopper. Edderkopper har jeg skikkelig fobi i mot, og blir helt uvel hvis jeg ser en. Får nesten litt lyst til å gråte. Godt disse dør/går i dvale (eller hvor faen det blir av dem) på vinteren! 

Julebrus. Jaaa, elsker julebrus!

Peis. Ååå, skulle så gjerne ønsket vi hadde en peis! Desverre har vi ikke det, men de i familien min har. Så når jeg er på besøk, bruker jeg å stille meg foran peisen og varme meg. Elsker det. Kunne har sovet foran peisen, jeg. Sykt deilig hvis jeg har vært ute, og kommer inn iskald og kan sette meg foran peisen.<3<3<3

Det var 10 ting jeg liker med vinteren! Hva liker du?

1 kommentar

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg