noen tips til sunnere hår

Åååh, som jeg savner langt hår om dagen! Disse bildene ble tatt i 2012 tror jeg, og da hadde jeg ganske langt hår. Desverre var det utrolig slitt etter masse farging og retting. Dere kan sikkert se hvor slitt det er på bildene også, tuppene er jo helt pistrete. Jeg rettet håret som en gal hver dag, og brukte aldri varmebeskyttende. Jeg var også dårlig til å kure det eller å bruke gode produkter til håret, så da ble det jo helt ødelagt etterhvert. Tror ikke jeg hadde klippet tuppene på flere år heller. Til slutt måtte jeg bare klippe meg kort, og det var kult i sånn… to uker. Haha! Nå derimot har jeg et sunt (iallefall nogenlunde) hår, og det er så deilig. Det er virkelig stor forskjell fra da i forhold til nå! Det kjennes.
Siden jeg har vært en mester på å ødelegge mitt eget hår i ungdomsårene, så har jeg etterhvert lært meg å ta vare på det. Derfor tenkte jeg å komme med noen tips til hvordan man tar vare på håret, og noen gode produkter. Sååå, here we go! ↓

Mine tips til et sunt hår ♥

Først og fremst så dusjer jeg håret kun en gang i uken. Jeg får ikke lett fett hår, men slik er det ikke for alle selvfølgelig. Men jeg anbefaler virkelig å prøve å dusje det så lite som mulig. Håret blir nemlig utrolig tørt og blir raskere slitt om du dusjer det hver dag, det erfarte ihvertfall jeg. Det ble veldig elektrisk, men det ga seg faktisk når jeg sluttet å dusje det så ofte. Når jeg skal vaske håret, så bruker jeg for tiden den her sjampoen, balsamen og hårkuren. 

Sjampo og balsam fra Redken, og hårkur fra Kerastase. Jeg liker alle produktene, de har gjort håret mitt så fint og glansfullt. Og denne sjampoen og balsamen reduserer frizzete hår, og det er et must for meg. Nå begynner jeg snart å gå tom for sjampoen og balsamen, så jeg må kjøpe ny etterhvert. Da tenker jeg å gå for noe annet, men vet ikke hva enda. Jeg har hørt at man ikke skal bruke den samme sjampoen og balsamen hele tiden, så derfor bytter jeg alltid til noe annet når jeg går tom. Når det kommer til å kure håret, så lar jeg alltid hårkuren virke i noen minutter før jeg vasker den ut. Og husk – man skal alltid starte med sjampo først, så hårkur og deretter balsam.

Når jeg har vasket håret, så lar jeg det lufttørke. Jeg føner aldri, for det sliter alt for mye på håret. Jeg pleier å ta en liten dæsj av kremen til venstre og gnir det inn i håret, spesielt i tuppene. Og så fletter jeg håret mitt i to fletter og sover med det slik. Jeg dusjer altså alltid håret om kvelden. Jeg røyter noe ekstremt, så jeg er veldig forsiktig når jeg grer det. Når jeg står opp dagen etterpå så er jeg nødt til å rette det, så da bruker jeg beskyttelsessprayen til høyre. Den er veldig god, og lukter godt! Jeg prøver å rette håret mitt så lite som mulig, men etter å ha vasket det så er jeg bare nødt. Hvis ikke ser jeg ut som et troll, helt seriøst. Haha… Jeg sover med flette hver natt, og da slipper jeg å rette det så mye om morgenen, for da er det litt bølgete og det synes jeg er fint.

Etter jeg har rettet det, så smører jeg en liten dæsj med denne håroljen inn i håret, og litt ekstra i tuppene. Og voila, slik er det jeg tar vare på håret mitt! Håret mitt er så myyye friskere enn hva det var for noen år siden. Nå for tiden prøver jeg å spare det langt, og har tenkt å kjøpt meg hårtabletter fra haircare. Alle bloggerne skryter jo så av disse tablettene, så jeg tenker å teste de ut. Hadde vært sååå gøy om håret vokste litt raskere. Jeg farget håret i slutten av august, og istad målte jeg etterveksten min. 3,5 cm lang var etterveksten, så det har vokst 1 cm i måneden ca. Jeg vil at det skal vokse raskere, men vet ikke om jeg helt har troa. Har noen prøvd det, som IKKE er bloggere? Ihvertfall, nå vises etterveksten min veldig godt. Men jeg vil ikke farge håret helt enda, er så redd det blir slitt i tuppene. Vil ikke klippe det, men må sikkert det snart uansett for å unngå slitte tupper som spiser seg oppåver.

Nok hårsnakk fra meg! Kom gjerne med noen gode hårtips om dere har det. 🙂

Stor forskjell på håret mitt nå, og håret jeg hadde på de øverste bildene!

1 kommentar

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg