noen teite ting

Relationship goals og beauty goals.
Herreguud, så flaut og teit dette er! For de som ikke har fått med seg hva dette er, så foregår dette mest på instagram, men også på facebook. Man legger ut bilder (eller kommenterer på andres bilder) av umenneskelige pene folk og/eller kjærestepar, som de ser på som et ”mål”, altså goals da. F.eks jeg legger ut et bilde av Kim K, og hashtagger #goals under for liksom mitt mål er å se ut som henne. Samme med det relationship goals greiene, man legger ut bilde av søte kjærestepar og skriver ”goals” under, for at de vil ha et forhold som dem. Hele greia er jo bare superteit!

Selfietrenden og duckface 
 
Altså, duckface er så 2012! Det ser så sykt dumt ut på bilder når man lager ducklips, selv om personen prøver alt for å ikke skvise frem leppene alt for mye. Det vises fortsatt! Trodde folk hadde kommet over den der ducklips-fasen?:-( Okei, nå skal jeg ikke si så mye selv, da jeg gjorde akkurat det samme for noen dager siden, haha! Bitt av ducklips basillen..?

Også er det denne selfie-trenden da. Greit at du synes du selv er pen, det er jo bare bra, men trenger ikke ta 1000 selfies om dagen vel? Ihvertfall ikke om du er ute blandt andre, det ser bare rart ut. Synes synd på de som har venner som bruker 90% av tiden til å ta selfies når de er ute. It looks so STOOOPID! 

Silikonræv 
Tenk at det er flere og flere som tar silikon i rumpa, kanskje om noen år så er det like normalt som silikon i puppene?! Hva skjedde? Det er jo bare heelt på trynet, TREN rumpa istedet! Det ser jo ikke særlig ekte ut med silikon i ræva, men i dagens samfunn skal jo ingenting være ekte lenger heller. Botox, restylane, silikon her og der, operasjoner i kropp og ansikt, extensions, løsvipper, fake negler, spraytan, øyelinser og ja, man kan fikse på ALT, og det gjør skremmende mange også. Ikke at jeg har noe imot alt dette, men silikon i assen blir bare litt for merkelig. Og forresten, jeg nekter å tro at ikke Kim K og Khloe K ikke har silikon i rumpa.

Copycats 
Er det noe jeg har lagt godt merke til som bloggleser, så er det at mange bloggere på en måte hermer innleggene til andre. Ikke direkte kopiering+lim inn, men la meg ta et eksempel. En toppblogger, husker ikke om det var Andrea Badendyck, men jeg tror det, hadde lagt ut et innlegg som handlet om ‘min første gang’ eller noe sånt. Der hun skrev om den første gangen hun drakk alkohol, kysset osv, og etterpå kom det en HAUG med bloggere som gjorde det samme. Det er såklart lov å få ideer og inspirasjon av andre, men når hele topplista lager det samme innlegget en etter en, så virker det bare dumt. Prøv å gjør en vri, så det ikke blir helt likt andres innlegg!

16 år og gravid blogger
Jeg er medlem av et par blogg-grupper på facebook, der det daglig popper opp blogginnlegg. I det siste har jeg merket at det bokstavelig talt kryr av ’16 år og gravid’ bloggere. Det er litt skummelt hvor normalt det er blitt å få barn i overdrevet ung alder. Det må være ekstremt dyrt for Norge? De er jo ikke engang myndig, og har ikke jobb, utdannelse. De er jo selv bare et barn! At et barn skal ta seg av et barn, blir i mine øyne helt feil. Nå skal jeg ikke dra alle under samme kam her, noen er jo kjempeflinke og moden for alderen. Men jeg mener fortsatt man skal være ihvertfall 20 før man får et barn.

Pjuh. Noe du er enig/uenig i? Fortell! 


2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg