noen tips til serier

Tenkte å komme med noen tips til serier som jeg har sett/ser på. Da tar jeg ikke med orange is the new black, gossip girl eller pretty little liars, som jeg også ser på. Forteller bare kort hva de handler om.

Bates Motel 
Denne serien likte jeg veldig godt! Jeg og kjæresten begynte å se sesong 1 på netflix for noen måneder siden, og vi har allerede sett ferdig alle 3 sesongene. Nå venter jeg bare på neste sesong skal komme ut, som blir neste år (tror jeg). Kort fortalt så handler serien om Norma og Norman Bates, mor og sønn som flytter til et stort hus, som har et eget motel. Moren til Norman, Norma starter motellet selv, etter at det har stått tomt lenge. Norma og Norman har et uvanlig nært forhold, og Norman gjør etterhvert syke ting han selv ikke husker. Han plages med såkalte ”blackouts”. Denne serien anbefales! Og faktisk skal denne serien forestille starten på filmen ‘psycho’.

The walking dead
Denne serien er en av mine favoritter, dritbra serie! Denne har vel mange sett før tenker jeg, men må uansett tipse om den. Først tenkte jeg serien sikkert var dårlig, har aldri likt zombier noe særlig. Men denne serien MÅ ses! Handler om et virus som spres over hele verden, som gjør at når folk dør, så blir de forvandlet til zombier. Eller ”walkers” som det kalles i serien. En gruppe mennesker samles underveis under serien, og de kjemper sammen for å finne en plass de kan leve. Min favoritt skuespiller i denne serien er Daryl (Norman Reedus). Skikkelig bra spenningsserie, og ikke spesielt skummel btw.

Breaking bad
Denne serien har vel også mange sett, men den er jo helt konge! Digget denne serien, synd jeg har sett ferdig alle sesongene. Skulle ønske det kom fler sesonger, hehe. Handler om en familiefar som får lungekreft, og vil forsørge familien sin selv etter at han er død. Så han begynner å lage amfetamin, som han tjener fett på da han lager det beste av alle. Ting går ikke som det skal etterhvert da, og jeg synes serien blir bedre etter sesong 1. 

Fikk helt hjerneteppe her, husker ikke de andre seriene jeg har sett haha! Har du noen tips til bra serie?

~~~

Idag ble det bare en rolig lørdag, og greit er det. Våkna rundt to idag, og dagen har gått så fort! Klokka er snart 19 allerede. Regner ute idag, så da blir det bare å være inne og se film og serier. Ikke så mye annet å gjøre, egentlig. Ligger rett ut på senga i stua, bestemor. Haha!

Har akkurat spist pizza, så nå ruller jeg her. Nå skal jeg lese litt blogger, før jeg skal se litt serier igjen. Morsooom dag med andre ord. :-b

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg