små problemer for oss med langt hår

Tenkte det kunne være litt gøy med et innlegg om hvordan det er å ha langt hår! For det er ikke alltid bare bare, nemlig. Nå har jeg ikke superlangt hår, men hår til rett under brystet. Langt nok til at det blir lange hår overalt ihvertfall! Så til dere som har kort hår, men ønsker langt, les her! ↓


Haha, dette skjer ofte hos meg. Alltid når jeg dusjer, mister jeg hår. Ikke unormalt mye, men ettersom jeg har lange hårstrå, så samler det seg en  hårklump oppå sluken. Og hvis jeg glemmer å fjerne den etterhvert, blir det fort oversvømmelse på badet.


Kjæresten min får gjennomgå at jeg har langt hår. Han hater å få håret mitt i ansiktet, haha! Når han ligger bak meg i sofaen eller i senga, så får han masse hår i ansiktet, og han blir like irritert hver gang. Stakkars. xD


Dette er litt irriterende. Når jeg hører musikk i ørepropper, så kommer håret i veien for ledningen. F.eks hvis håret har tvinnet seg rundt ledningen, og jeg skal rette på håret, og da faller proppene ut av ørene.


Hahaha! Denne er typisk meg. Hvis kjæresten finner et langt hår i maten, kan jeg finne på å si at det ikke er mitt. Så sier han ”nei, for det er sikkert mitt”. Det er sikkert katten sitt, lol.


Skjer ofte når jeg går med veske, og skal ta den av meg. Så har litt av håret kommet under veskereima. AU! Føles ut som hele hodet rives av.


Jeg finner hårstrå overalt. En periode for ikke så lenge siden mistet jeg kjempemasse hår. Det var helt forferdelig, det var seriøst hår overalt. Heldigvis mister jeg ikke så mye hår nå lenger. Takk gud for det. Det ekleste er å finne lange, svarte hår i senga, eller i maten. Urch!


Når jeg er ute når det enten regner, snør, eller at det bare blåser veldig, MÅ jeg ha håret i hetta på jakken. Hvis ikke ser jeg ut som et troll på hodet. Veldig irriterende på sommeren, hvis det begynner å regne og jeg ikke går med genser/jakke med hette. Håret mitt blir kjempe krusete av regn.


Haha, dette skjer ikke så ofte heldigvis, da jeg har et lite speil jeg sjekker håret bak med. Men det har skjedd. Jeg retter alltid håret etter jeg har dusjet, eller morgenen etter jeg har dusjet. Jeg MÅ rette håret da, hvis ikke får jeg veldig bølgete hår, og det liker jeg ikke. 


Jeg lar for det meste håret få lufttørke. Føning OG retting av hår sliter aaalt for mye på håret. En gang i fjor da jeg sto å fønet det, klarte jeg å få en liten del av håret inn i føneren. Føneren klikket helt, og jeg måtte klippe av håret som hadde kommet inn i føneren. Gjett om jeg ble forbanna på meg selv! Etter det har jeg nesten ikke fønet håret, haha.

Slik ser børsten min ut nesten hele tiden. MASSE hår, må rive av hår annenhver dag. Ekkelt!


Dette skjedde for ikke så lenge siden. Det lå en svart dott på gulvet, og jeg fikk panikk og trodde det var en edderkopp. FIkk kjæresten til å ta den vekk, men så viste det seg at det bare var en liten hårdott. Haha!


← Haha, yeh right! Jeg er definitivt hun til høyre.
Sover helst med hestehale, men føler det sliter litt på håret.

Nå, ønsker du deg langt hår? Og til deg med langt hår, noe du kjenner deg igjen i? Egentlig så er det utrolig deilig med kort hår. For to år siden klipte jeg håret til rett under skuldrene, og det var så godt! Det var lettere å vaske det, ingen lange hår overalt og det gikk mye raskere å rette det. Savner det litt. Men langt hår ser bedre ut på meg, synes jeg. Så da sparer jeg!

4 kommentarer
    1. jeg fikk beskjed av frisøren, om at man kunne flette en lett flette før man la seg hver kveld, ikke stram men løs flette liksom, det skulle verken slite på håret og skapte mindre floker

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg