Dag 18 – Hvor viktig jeg synes utdanning er

Dag 18 – Hvor viktig jeg synes utdanning er

Utdanning er jo egentlig veldig viktig, men selv har jeg ingen utdanning. Jeg slet veldig på skolen, og fikk dårlige karakterer. Til slutt droppa jeg ut av videregående. Så ja, da sitter jeg altså igjen med null utdanning. Første året på videregående gikk jeg service & samferdsel. Det var veldig vanskelig, fordi vi hadde mye om regnskap. Jeg forstod jo selvsagt ikke en dritt av det. 2. året gikk jeg kunst & håndtverk, men det var ikke noe for meg, så jeg tok bare vanlig fag noen dager i uka. 3. året søkte jeg på service igjen, gud vet hvorfor. Eller så var det omvendt, jeg gikk service to år på rad (første linja) og etterpå kunst & håndtverk. Jeg husker ikke helt. I begynnelsen på 3. året droppa jeg ut ihvertfall. Da var jeg piss lei av skole, og siden den gang har jeg ikke gått noe mer skole.

Jeg føler meg litt dum når folk spør hva jeg har utdannet meg som, det må jeg innrømme. ”Jeg har ingen utdanning”, ”Å, ok”. Huff. Husker en gang i sommer, da var det en gammel dame som spurte meg hva jeg var utdannet som. Jeg viste ikke hva jeg skulle si, så jeg bare måtte si at jeg ikke hadde gått ferdig utdanningen min, og at jeg derfor ikke hadde noen. Det var så ekkelt, i tillegg satt det masse folk irundt oss som hørte på. Hun gamle damen så bare rart på meg. Hun synes sikkert jeg var tidenes idiot.

Jeg HATER når folk spør hva jeg jobber med, eller hva jeg er utdannet som. For hva skal jeg si? At jeg er en taper som sugde på skolen? Eller at jeg har for angst til å jobbe, fordi jeg er så redd for å gjøre feil? Åh! Det er liksom ikke sånt man sier til folk man ikke kjenner så godt. Det er så frustrerende! Skulle ønske jeg var en supersmart kid på skolen, som fikk 5-6 i alle fag, og som hadde høye ambisjoner. Men nei, slik ble ikke jeg.

Noen som har det på samme måte som meg?

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg