avhengig av lypsyl

Nå skal jeg fortelle dere en litt rar ting. I går da jeg var hos hun damen som gjorde leppene mine, så sa hun at leppene mine var litt tørre. Hun sa jeg burde kjøpe en god leppomade der, eller på apoteket. Jeg sa at jeg hadde lypsyl, men da ristet hun bare på hodet og sa at lypsyl ikke er bra, og at det faktisk kan være avhengighetsskapende og bare tørke ut leppene mer. Det visste jeg faktisk ikke, så jeg søkte litt rundt på google. Der ser jeg flere har skrevet at de er blitt skikkelig avhengig. Hvis de ikke tar på lypsyl så blir leppene tørre, og det eneste de tenker på er å ta på mer lypsyl. Haha, akkurat slik er det for meg også. Jeg trodde bare at leppene mine var veldig tørre på grunn av sola eller noe sånt. Men det viser seg altså at det er et uttørkende middel i lypsylen som gjør leppene enda tørrere etterhvert. Farsken altså, dette skulle jeg ha funnet ut for lenge siden. Nå har jeg ikke tatt på lypsyl på en stund, og det eneste jeg seriøst tenker på er å skrive ferdig dette innlegget fort slik at jeg kan reise meg for å gå å ta på mer. Hater å ha tørre lepper! Nå har jeg kjøpt en annen da som ikke skal tørke ut leppene mine, så håper den virker. Skal prøve å la være å ta på så mye, og heller ta på 2-3 ganger om dagen bare. Har vært avhengig av lypsyl i et år nå, ikke rart at leppene mine har vært så tørre som de har vært. Haha, høres ut som jeg er en narkis. Men det er seriøst ekkelt! Samtidig føles det ubehagelig å ikke ha noe fukt på leppene.

Kjøpte iallefall en leppomade fra Tromborg, og den hjelper virkelig. Den glinser ikke, og lukter veldig godt. Ellers har jeg bestemt meg for at jeg skal fylle litt mer i leppene. Første dagene var jeg fornøyd, men det var på grunn av hevelsen. Når den gikk ned, så så jeg ikke sååå stor forskjell. Altså leppene har jo blitt større, men vil ha liiitt større. Nå jeg kan fylle i mer vet jeg ikke, men har hørt at man må vente i 3-4 måneder. Skal høre med hun damen når jeg skal på ettersjekk en dag. Hun jobber faktisk i Levanger av og til også, så det er jo perfekt! Da slipper jeg å dra til Trondheim. 


et par bilder fra lørdag

Ellers da? Fått med dere den nye sangen av Sophie Elise? Selv synes jeg den var helt grei, men ikke noe jeg kommer til å høre på. Synes ikke den va råbra akkurat. Hadde håpet hun skulle komme med eget TV-show. Virker ikke som sangen ble særlig godt tatt imot og at det var mye rasisme. Har ikke fått med meg noe av det. Egentlig så elsker jeg å bare være off internet for en halv dag eller mer, og bare drite i alt dramaet som foregår der. Uten internett hadde aldri alt kroppshysteriet startet. Eller mye annet. Jeg fikk så dårlig selvbilde av så mange perfekte brukere på instagram/facebook/whatever at jeg gidder nesten aldri scrolle igjennom noe mer. 

8 kommentarer
    1. Velg en lipsyl uten vann. Vann tørker ut leppene faktisk, og gjør at de føles tørre og ofte sprekker, særlig i kald luft.
      Jeg var avhengig av lipsyl før, men bytta til en uten vann og bruker den ca 2-5ganger om dagen bare.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg