en tur opp til Tibidabo

Nå sitter vi og venter på flyplassen, flyet går om en time. Skikkelig kjipt å dra hjem, været er så fint her. Sol og null skyer, jeg vil være her lenger! Det blir så nedtur å komme hjem til kjedelige Levanger igjen, blæh. Det er så digg å være på hotell! Man kommer hjem til ryddet rom hver dag, man får digg frokost og man slipper å vaske opp etter seg. Haha, man blir jo bortskjemt. Nesten så jeg har lyst til å bestille ny ferie, har to uker ferie i slutten av juli/starten på august. Får se om lommeboka tillater det, hadde vært så digg! Bare bestilt en litt billigere sydentur eller noe, det hadde vært noe.

Tenkte å dele noen bilder fra da vi var å besøkte Tibidabo. Det er et fjell her i Barcelona, og helt på toppen av fjellet er det en fornøyelsespark med utsikt over Barcelona. Jeg trodde det bare var en liten fornøyelsespark, men det var jo svært. Det var sååå fint der oppe, og utsikten var jo helt breathtaking. Jeg hadde ikke peiling på hva dette egentlig var egentlig, fikk bare høre at tanta mi hadde vært der. Jeg og Anders hadde ikke sett bilder eller noe, og ante ikke helt hvor det var. Vi tok metroen og var fremme etter ca. en halvtime. Når vi gikk av hadde vi ikke peiling på hvor vi skulle gå, og på GPS’en virket det som om det var ganske langt å gå dit. Vi visste ikke om vi måtte bestille taxi eller hva vi skulle gjøre, så vi begynte bare å følge kartet. Vi kom frem til fjellet og begynte å gå opp, og kom til slutt frem til et sted der man kunne kjøre trikk opp til parken. Trikken gikk seriøst rett opp fjellet, det var helt sykt! Skjønte ingenting haha, men det var drit kult! Litt småskummelt også, det så liksom ikke heeelt trygt ut. Trikk rett opp et svært fjell liksom, det var tre og alt mulig som pisket mot vinduene. Deler først noen bilder fra gåturen opp, det var så fint der. Var masse store, flotte hus, tror det bodde mange rike folk i denne delen av byen.

Man gikk i smale stier for å komme opp til der man tok trikken, og det var litt småskummelt. Var redd for at det skulle dukke opp en slange eller noen småkryp, haha! Man vet jo aldri hva som befinner seg i naturen her.

Anders med sin gin and tonic, fornøyd mann! Hehe. Bestilte oss litt drikke før vi dro videre, ble jo tørst av å gå opp dit. Var ikke veldig langt og gå, men solen stekte og jeg holdt seriøst på å svette ihjel. Var utrolig varmt denne dagen, men da vi kom på toppen blåste det en del. Skikkelig godt!

Her ser dere hvor bratt det var! Wææ, haha! Hva om snoren hadde røket her liksom, det hadde blitt en trivelig tur nedover. :))) Lol. Dette var så sykt kult, ante ikke at vi måtte sitte i en sånn for å komme oss opp.