pyntet til jul og snø

Hellå! Jeg og Anders har nettopp sett en film som het ‘Summer of 84’ og den var helt grei, var litt spennende. Før en dag så vi en film som het ‘Papillon’ og den likte jeg veldig godt, så den anbefales. Tror det var på viaplay vi så den. Nå har han lagt seg og jeg sitter enda oppe, skal se Åndenes makt etterpå, hehe. Nå snør det forresten ute, så kos! Jeg vil mye heller ha snø enn regn og slafs. Myyye koseligere med snø om vinteren, spesielt før jul. Når jula er ferdig kan egentlig våren bare komme med en gang. I wish! Tror dette er årets første snø her i Levanger, har ikke sett et eneste snøfnugg før nå.

Utsikten fra stuevinduet mitt, gaten er blitt dekt med et tynt lag snø. Jeg husker vinteren 2016 (eller var det 2015) da var det ekstreeemt mye snø en periode. Snøen gikk helt opp til knærne, det var nesten umulig å åpne ytterdøra og naboen satt fast bilen sin på gårdsplassen. Haha jeg ler, folk druknet i snø. Håååper vi slipper akkurat det i år da. I går var jeg i Steinkjer sammen med en kompis, jeg skulle kjøpe et juletre fra Rusta. Jeg så det på nettsiden deres, og måtte bare ha det. Det er grønt med hvit ”snø”, sååå fint! Har satt det frem og pyntet til jul allerede jeg, synes det er så koselig. Får så mye mer julestemning!



Kattene digger ihvertfall treet, haha! Jeg satte opp treet imens de var ute i går, og da de kom inn gikk de selvfølgelig rett til treet. Luffy spesielt elsker det, han er under det hele tiden og biter på det. Haha, ender sikkert med at hele driten faller i gulvet, jeg venter bare på det. Neida, tror det skal gå bra. 😉 Alle julekulene er av plast, så de knuses ihvertfall ikke. Synes treet ble skikkelig fint jeg! Det kostet 599 og det var ikke så værst pris heller. Hjemme hos familien har vi hatt som tradisjon å sette frem juletreet rett før julaften, men jeg synes det blir for kort tid. 1-2 uker og så må det ned igjen liksom, jeg vil heller ha det oppe hele desember. Jeg pynter heller ikke med lilla, jeg går rett på jul. Synes det er mye finere, er ikke så glad i lilla heller.



Kjøpe denne sukkulenten med rosa glitter på hos Florine. Var den ikke søt? Måtte jo så klart ha den da den var rosa, hehe! Har fått heeelt dilla på rosa i det siste, aner ikke hvorfor. Men rosa er så fint, får lyst til å spise opp hele fargen.

Nå skal jeg se litt TV, åndenes makt som sagt. I morgen skal jeg opp i rett tid for å dra til Mattilsynet og låne en felle, og så skal jeg prøve å fange villkatten i bakgården her. Dyrebeskyttelsen skal ta seg av den, men jeg må få fanget den først. Trooor det skal gå fint. Lurer litt på hvordan katten kommer til å reagere når den blir fanget i buret, den kommer neppe til å like det. Katten kommer garantert til å klikke, den er jo livredd fra før liksom. Uff, håper dyrebeskyttelsen klarer å temme den til slutt. Håper pusen får et fint liv, den har jo gått ute her i flere år har jeg hørt. Jeg burde ha gjort noe da jeg flyttet hit for to år siden, men først trodde jeg noen eide den. Fant jo ut etterhvert at ingen gjorde det siden den var så redd, men allikevel gjorde jeg ingenting. Bare maten den litt nå og da. Men nå har jeg ikke samvittighet til å overse den mer, det må jo være forferdelig å gå ute sulten og redd når det samtidig er iskaldt ute. 

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg