fanging av katt

Nå har jeg nettopp tatt meg en varm dusj, og nå slapper jeg bare av i sofaen. Kom hjem for et par timer siden, jeg og pappa var i Steinkjer og leverte en katt til dyrebeskyttelsen. Jeg var på mattilsynet tidligere i dag og hentet en felle, som jeg skulle bruke til å fange villkatten som bor i bakgården. Jeg var litt spent på hvordan det skulle gå, jeg så ikke katten noen steder først så jeg måtte lete litt etter den. Fant den i ”hula” som den bor i, der sov stakkars pusen. Jeg vekket hun (kaller den for hun, men mulig det er en hannkatt siden jeg ikke har sett kattunger her) og lokket hun med mat bort til buret. Hun gikk til slutt inn i buret, og da lukket det seg. Så det gikk greit å fange henne. Hun ble selvfølgelig helt vill i buret stakkars, ble jo så redd at hun skadet seg på labbene.

Inni der har hun brukt å sove har jeg lagt merke til, er vel litt lunt der inne. Men må allikevel være jævlig kaldt når det er flere minusgrader. Uff orker ikke tenke på hvor mye hun må ha frøset. Jeg har ikke peilig på hvor mange år hun har bodd ute, men regner med kanskje sånn 4-5 år. Hun ser jo ikke spesielt gammel ut.
 

Stakkars, hun er jo så fin også. Da vi kom til de som skulle ta henne imot, og vi fikk sluppet hun ut av burdet – da klikket hun heeelt! Hun klorte seg oppåver veggene og var helt crazy, jeg ble seriøst dritredd. Trodde først hun skulle angripe oss, men hun var bare ekstremt redd og ville helst langt unna oss. Hun damen som var der sa at hun mest sannsynlig må avlives, en katt som er såpass vill og redd kommer aldri til å bli tam. Jeg trodde faktisk at alle katter kunne temmes, men tydeligvis ikke. Dette vet de mye bedre enn meg. De skulle prøøøve å roe henne ned og se det an, men jeg tror nok ikke det går. Desverre. Veldig trist om hun må avlives, fikk et lite snev av dårlig samvittighet da. Men det er nok bedre enn at hun skal gå ute og ha det vondt et helt liv. Så sånn går det når dere IDIOTER av noen mennesker slenger små kattunger ut av hus som ender opp som hjemløse villkatter. Håper karma biter dere hardt i rævva.

Folk MÅ kastrere/sterilisere kattene sine, og hvis de ikke har råd til det, ikke skaff dere katt. Så enkelt er det faktisk. En annen ting som er viktig er at folk ikke gir bort kattunger gratis, da blir kattene automatisk mindre verdt, slik blir det jo når folk bokstavlig talt slenger kattunger etter folk gratis. Akkurat det har jeg ikke tenkt så mye over før. Men slik er det jo. ”Men da blir det jo enda vanskeligere å få gitt bort kattungene” og da tenker jeg okei, så hvorfor gjorde du sånn at katten din ble med kattunger da? Hvorfor steriliserte du den ikke? Hallo, du har jo et ansvar! Folk er så forbanna hjerteløse at det er helt vilt. At noen faktisk har samvittighet til å slenge fra seg kattunger på gata er helt utenkelig, tenk å være en så fæl person. Da må du generelt være et jævlig menneske. Punktum. Kjenner jeg blir forbanna av å skrive om det, så tror jeg avslutter her. Haha… Jeg skal se litt TV-serier nå, så kommer Anders hjem etterhvert også. Blir godt å få han hjem igjen. For nå begynner jeg å kjede meg, hehe!

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg