bye bye money

Bah, da har jeg brukt en god del av feriepengene til å betale skatt. Jeg ble skyldig 7500kr, noe så kjipt! Det er penger jeg kunne ha lagt til sparing, men neida. Jeg skjønner seriøst INGENTING av de skattegreiene. Det er så innviklet og komplisert så jeg forstår jo ingenting. Jeg jobber jo også veldig forskjellig måned fra måned, så det også gjør det vanskelig. Nå er det ihvertfall betalt, så det føles bra. Liker ikke å ha ubetalte regninger hengende over meg, vil ha det betalt med en gang. Det er vel en bra egenskap da, haha!

I dag har jeg gjort ingen verdens ting, kun vært en tur innom butikken og tatt solarium. Hadde egentlig lyst til å trene, men er ingen gruppetimer i dag siden det er hellidag. Jeg kunne jo dratt på apparatene, men skjønner ingenting av de haha. Må nok ordne med en veiledningstime. Denne dagen har vært så kjedelig, været er helt elendig så det går ikke å sitte ute heller. Det har høljregnet i hele dag. Egentlig synes jeg det er koselig av og til, men ikke to uker i strekk. Om ikke så alt for lenge er det klart for finalen av Paradise Hotel da, det bli spennende. Håååper Marthe vinner, IKKE Mario og Sofie. Synes de har vært irriterende og høy på seg selv hele sesongen, så blir skikkelig sur om de vinner! Haha!

Søte Suzie, hun ligger oppå meg nå og sutter på labben sin. Hun ble gitt til oss nesten en måned for tidlig, derfor har det blitt sånn at hun sutter på labben når hun koser seg. Det er helt normalt når katter blir fjernet fra moren sin for tidlig. Jeg ser det er utrolig mange som gir bort kattunger nå. Gratis. Jeg leste et innlegg om akkurat det på dyrebeskyttelsens facebookside i dag, problematikken ved at kattunger gis bort gratis. Jeg selv har aldri betalt for katt, men fått gratis. Jeg forstår jo nå at dette er et stort problem, kattene blir sett på som verdiløse. Man får jo nærmest kattunger kastet etter seg, og det er jo veldig trist. Katter burde helt klart ha kostet penger, akkurat slik som for eksempel hunder gjør. Da vil man slippe at så utrolig mange katter blir hjemløse. Det var ei dame som spurte etter kattunge på en facebookgruppe for en stund siden, og flere tipset om dyrebeskyttelsen, der trenger mange katter et hjem. Men nei, hun skulle ikke betale for en katt hun nei, hun skulle heller ikke vaksinere, chippe eller kastrere. Jeg ble så forbanna at jeg klarte ikke la være å kommentere. En katt SKAL kastreres og vaksineres, men det gir enkelte totalt blaffen i. Om du bryr deg så lite om katten din, ikke skaff deg en! Åhhh, noen mennesker altså. Jeg synes dyrebeskyttelsen gjør en kjempebra jobb med å prøve å opplyse folk om hva som er riktig og ikke, håper de fortsetter med det.

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg