ikke så veldig insta-perfekt allikevel

Jeg kom over en instagram konto som heter beauty.false her en dag, en konto som deler falske VS ekte bilder av store instagrammere og kjendiser. Jeg trengte faktisk å se denne kontoen, for forskjellen er helt vill. Dette er virkelig et bevis på at store deler av det vi ser på instagram og internett generelt er fake og redigert, i veeeldig stor grad i de fleste tilfellene. Altså, bare se på de bildene her! 😱

Shit! Jeg tror egentlig alle har godt av denne kontoen, det er bevis på at man IKKE skal tro på alt man ser. Ingen har et perfekt utseende, selv om det ser ut sånn på insta. Det handler nok mye om photoshop og riktig poseringer. Man kan jo til og med redigere seg selv i mobilapper i disse dager. Jeg tror nok instagram får mange til å føle seg dårlig, og at man lett sammenligner seg med andre. Det flommer jo over med bilder av jenter med ”perfekte” kropper, det er jo nesten det eneste man ser om man ser på toppinnleggene. Det er vanskelig å vite om det er ekte eller ikke, derfor er det lett å bli lurt. Man kan til og med redigere på seg selv sminke og vipper uten at man ser at det er fake. Jeg kan med hånden på hjertet si at jeg aldri har redigert meg selv på bilder, ikke engang airbrushed huden min. Noe av det kleineste jeg ser er mennesker som obviously har glattet ut huden sin på bilder, og ikke bare litt heller.

Uansett, alle vil fremstå så fin som mulig på bilder, men å redigere seg selv er å gå for langt etter min mening. Sykt, er det! Hva mener du?

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg